• شناسه خبر : 21295

چقدر به کاشان می‌رسد؟

دشت ۵ میلیارد تومانی باغ فین کاشان در عید نوروز امسال

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمار بازدید نوروزی باغ فین را ۱۳۲هزار و ۸۴۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، با یک حساب سرانگشتی و درصورت فروش واقعی بلیت، مجموع درآمد میراث فرهنگی از باغ فین در ایام نوروز بیش از ۵ میلیارد تومان می‌شود، یعنی اگر این میزان گردشگر را با نرخ ۴۰ هزار تومان محاسبه کنیم درآمد فروش باغ فین در نوروز امسال، 5/313/600/000 تومان می‌شود.

باغ فین کاشان

البته این مبلغ برای زمانی است که تمام گردشگران بازدیدکننده از باغ فین داخلی باشند، چرا که بلیت برای هر گردشگر خارجی ۳۵۰ هزار تومان است و در این صورت درآمد بلیت فروشی باغ فین از این مبلغ نیز بالاتر می‌رود.

هرچند درآمد بلیت فروشی بناهای تاریخی مستقیما به خزانه واریز می‌شود اما پرسش اینجاست آیا سهم عادلانه‌ای از درآمد فروش این اثر جهانی توسط وزارت‌خانه و اداره کل استان اصفهان به کاشان و مجموعه باغ فین می‌رسد؟ 

چندی پیش بود که ویدیوهایی از وضعیت نامناسب جوی‌های باغ فین وایرال شده بود، وضعیتی که نشان می‌داد حداقل چند ماهی هست نظافت و لایروبی در باغ فین انجام نشده، به علاوه خبرهایی نیز از شکسته شدن چند درخت کهنسال باغ فین در برف اسفندماه به گوش رسید که میراث فرهنگی واکنشی به این اخبار نداشت و ترجیح داد سکوت اختیار کند.

مجموعه جهانی باغ فین سالانه میزبان شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است، شایسته است میراث فرهنگی با توجه به درآمد مطلوب این اثر ارزشمند، رسیدگی بیشتر و ویژه‌تری به این مجموعه داشته باشد.

@ahlekashanam


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *