• شناسه خبر : 19816

دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی در کاشان ۲۰ ماه است که خاک می‌خورد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از راه اندازی این دستگاه تا دو ماه آینده خبر داد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از راه اندازی دستگاه سی تی آنژیوگرافی در یکی دو ماه آینده در بیمارستان بهشتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم در روزهای آخر مدیریت قبلی دانشگاه علوم پزشکی کاشان دستگاه سی تی آنژیوگرافی با دقت ۱۶۰ دتکتور توسط خیر سلامت محمدرضا خدابخش با ارز دولتی به مبلغ هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریداری و در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ وارد بیمارستان بهشتی کاشان شد.

با گذشت ۲۰ ماه از خرید دستگاه سی تی آنژیوگرافی  هنوز این دستگاه مجهز راه اندازی نشده است که پایگاه خبری اهل کاشانم در نشست خبری با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این باره سوال کرد که ایشان وعده راه اندازی آن را نهایت تا پایان مهر ماه اعلام کردند.

کوروش ساکی درباره زمان راه اندازی دستگاه سی تی آنژیوگرافی گفت: خریدن این دستگاه یک طرف و نحوه کار کردن آن یک طرف است زیرا ایجاد فضایی برای دستگاه با توجه به شاخص های خودش و‌ تجهیزات آن کار بسیاری سختی است .

وی با بیان اینکه فضای دستگاه سی تی آنژیوگرافی با هزینه چهار میلیارد تومانی آماده شده است ، تصریح کرد: با توجه به آماده شدن فضای این دستگاه در یکی دو ماه آینده در بیمارستان بهشتی کاشان راه اندازی خواهد شد.

ساکی خاطرنشان کرد: دستگاه سی تی آنژوگرافی در منطقه فقط در بیمارستان اصفهان است و با توجه به مدرن بودن دستگاه با راه اندازی آن خدمات بالایی به بیماران ارائه خواهد شد.

گفتنی است پزشکان از سی تی آنژیوگرافی  برای تشخیص و ارزیابی بسیاری از بیماری‌های عروق خونی یا شرایط وابسته به آن‌ها شامل تومورها، جراحات، گرفتگی‌ها، آنوریسم‌ها، پارگی عروق، لخته‌های خونی، رگ‏‌های خونی نامنظم مانند انواع ناهنجاری‏‌های عروق، ناهنجاری‌های مادرزادی (مربوط به زمان تولد) سیستم قلبی، عروقی استفاده می‌کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *