• شناسه خبر : 7378

رئیس سازمان انتقال خون کاشان مطرح کرد:

کاهش 30 درصدی مراجعه مردم کاشان برای اهدای خون

رئیس سازمان انتقال خون کاشان گفت: مراجعه مردم کاشان برای اهدای خون حدود 30 درصد کاهش داشته است.

محمدرضا ذیلایی در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فرارسیدن فصل گرما اظهار داشت: تعداد مراجعه کنندگان کاشانی به سازمان انتقال خون برای اهدای خون حدود 30 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود ذخیره خونی مواجه هستیم، ابراز داشت: گروه های خونی منفی و برخی گروه های مثبت مثل A مثبت از جمله گروه های خونی دارای کمبود در بانک خون کاشان است.

رئیس سازمان انتقال خون کاشان با اشاره به اینکه کمبود خون در کاشان بحرانی نیست، تصریح کرد: همزمان با مراجعه کمتر مردم برای اهدای خون نیاز بیمارستان ها هم به خون کمتر شده است.

وی با بیان اینکه دلیل نیاز کمتر بیمارستانها و مراکز درمانی به خون در مراجعه کمتر مردم و همچنین کاهش عمل های غیرضروری است، خاطرنشان کرد: خون یک نیاز ضروری برای بیماران به خصوص بیماران خاص مثل تالاسمی است و بر همین مبنا از عموم شهروندان کاشانی که توانایی اهدای خون دارند دعوت می کنیم با حضور در سازمان انتقال خون در ساعات اداری نسبت به این اقدام خیرخواهانه اقدام کنند.

ذیلایی همچنین از همکاری سازمان انتقال خونی برای پلاسمادرمانی در کاشان خبر داد و افزود: متولی اصلی پلاسمادرمانی در کاشان دانشگاه علوم پزشکی است و سازمان انتقال خون کاشان در این زمینه با هماهنگی های انجام شده پذیرای اهداکنندگان است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *