• شناسه خبر : 6511

رئیس سازمان انتقال خون کاشان مطرح کرد:

کمبود سه گروه خونی O، A و AB منفی در بانک خون کاشان

رئیس سازمان انتقال خون کاشان گفت: با وجود مشارکت خوب مردم در اهدای خون در شب های قدر بانک خون کاشان در سه گروه خونی O، A و AB منفی دارای کمبود است.

محمدرضا ذیلایی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به مشارکت مردم نوعدوست کاشان در اهدای خون در شب های قدر اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا پیش بینی ما حاکی از کاهش استقبال مردم در اهدای خون بود ولی بر خلاف پیش بینی ها مشارکت مردم در اهدای خون نسبت به شب های قدر سال گذشته کاهش نداشت.

وی با بیان اینکه در شب های قدر امسال 280 نفر پذیرش شدند، ابراز داشت: از این بین 210 نفر واجد شرایط برای اهدای خون تشخیص داده شد که از مجموع این همشهریان نوعدوست 630 واحد فراورده تهیه شد.

رئیس سازمان انتقال خون کاشان با اشاره به اینکه از یک خون کامل سه محصول گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما به دست می آید، تصریح کرد: در شب های قدر امسال با ایثار شهروندان کاشانی در اهدای خون حدود 100 هزار سی سی خون در بانک خون این سازمان ذخیره شد.

وی با بیان اینکه بانک خون کاشان در سه گروه خونی O، A و AB منفی دارای کمبود است، خاطرنشان کرد: از عموم شهروندانی که دارای این سه گروه خونی و واجدشرایط برای اهدای خون هستند، می خواهیم که برای تامین خون مورد نیاز برای این سه گروه خونی به سازمان انتقال خون مراجعه کنند.

ذیلایی از پذیرش یک هزار و 800 نفر برای اهدای خون از ابتدای سال 99 تاکنون خبر داد و افزود: از این بین یک هزار و 654 نفر شرایط لازم برای اهدای خون را داشته اند.

وی گفت: از ابتدای سال 99 تاکنون حدود 750 هزار سی سی خون در بانک خون کاشان برای استفاده سایر هموطنانمان ذخیره شده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *