• شناسه خبر : 16499

90 معلم خرید خدمات کاشان در انتظار اجرای قانون تبدیل وضعیت

اختلاف در وزارت خانه آموزش و پرورش و اداره کل استان اصفهان باعث شده احکام تبدیل وضعیت 90 معلم کاشانی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران صادر نشود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، بر اساس قانون نیروهای خانواده ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا شاغل در دستگاه‌های اجرایی کشور باید بدون در نظر گرفتن هیچ شرطی به صورت رسمی استخدام شوند.
آموزش و پرورش نیز یکی از دستگاه‌هایی است که باید از این قانون تبعیت کند و نیروهای خرید خدمات خانواده ایثارگران، جانبازان و شهدا را استخدام کند در حالی که تاکنون پس از گذشت ماه‌ها این موضوع محقق نشده است.

معلمان خرید خدمات ایثارگری کاشان حق بیمه خود را شخصا پرداخت می کنند
یکی از معلمان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، با بیان اینکه در کاشان حدود 90 معلم هستند که مشمول این قانون می‌شوند، اظهار داشت: با وجود آنکه برخی استان‌های کشور این موضوع را تحقق بخشیدند اما در استان اصفهان تاکنون اجرایی نشده است.
وی با بیان اینکه پیگیری‌های متعدد ما راه به جایی نداشته است، افزود: از ابتدای سال بیش حدود چهار ماه می‌گذرد اما تبدیل وضعیت معلمان راه به جایی نداشته است و در این شرایط ما باید در سه ماهه تابستان حق بیمه خود را شخصا پرداخت کنیم تا فاصله‌ای در سوابق بیمه‌ای رخ ندهد.
این معلم کاشانی با بیان اینکه تبدیل وضعیت بر اساس قانون حق خانواده جانبازان، ایثارگران و شهدا است، ابراز داشت: پیگیری ما برای تبدیل وضعیت بی‌نتیجه مانده و وعده اول مهر را به ما دادند در حالی که باید زودتر از این تاریخ امور اداری ما برای تبدیل وضعیت انجام می‌شد.
یکی دیگر از معلمان کاشانی نیز در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، با بیان اینکه دلیل عدم تبدیل وضعیت نیروهای خانواده جانبازان ایثارگران در کاشان فشار زیادی به ما وارد می‌شود، اظهار داشت: با توجه به عدم تبدیل وضعیت باید حق بیمه تابستان را خودمان بپردازیم در حالی که بر اساس قانون باید تبدیل وضعیت ما انجام شده باشد.
وی با بیان اینکه پیگیری‌های ما بی‌نتیجه مانده است، افزود: احساس می‌کنیم در این زمینه کارشکنی صورت گرفته است در حالی که اطلاع داریم در دیگر استان‌ها تبدیل وضعیت انجام شده است و ما از عدم تبدیل وضعیت خود گلایه داریم.
این معلم کاشانی با بیان اینکه حدود 90 نفر از معلمان کاشانی در این وضعیت قرار دارند، ابراز داشت: از تمامی مسئولان درخواست داریم تا به خواسته معلمان خانواده جانبازان، ایثارگران و شهدا رسیدگی کنند.
جواد متقی‌نژاد، سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان درباره این موضوع در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، اظهار داشت: این موضوع را باید از مرکز استان پیگیری کنید و در حیطه اختیارات من نیست.

روند کار تبدیل وضعیت نیروهای خریدخدمات در وزارت خانه متوقف شده است
محمدرضا ابراهیمی مدیرکل اموزش پرورش استان اصفهان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم ضمن اشاره به قانون تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمات دارای ایثارگری اظهار داشت: اقدامات لازم در زمینه تبدیل وضعیت این نیروها صورت گرفت‌.
وی با بیان اینکه روند کار با دستور وزارتخانه متوقف شد، افزود: این موضوع را به صورت جدی پیگیری کردیم چرا که در استان اصفهان 870 معلم مشمول این قانون شده و استخدام رسمی می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم مشکل این افراد مرتفع و از اول مهر از آنان استفاده می‌کنیم، ابراز داشت: تلاش ما در صدور احکام از ابتدای سال بود اما مواردی به وجود آمد که روند کار دچار فراز و نشیب‌هایی شد.
وی با بیان اینکه احکام صادر شده است، گفت: تایید این احکام توسط ستاد متوقف شده است و با پیگیری‌های صورت امیدواریم این مشکل برطرف شود و دغدغه معلمان که سفیران علم و تربیت هستند، برطرف شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *