• شناسه خبر : 8483

میلگردهای مجتمع مجاور خانه بروجردی ها کوتاه شد اما ابهامات ماجرا رفع نشد!

ساخت و ساز در حریم خانه بروجردی ها در هفته های گذشته پر سروصدا شده و حالا با بریده شدن میلگردهای مجتمع مجاور خانه بروجردی ها، ماجرا ابعاد جدیدی پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، اداره میراث فرهنگی کاشان و شهرداری کاشان تلاش می کنند تا با انتشار تصاویر و ویدئوهای بریدن میلگردها ، فعالان مدنی را متقاعد کنند که منظر خانه بروجردی ها حفظ خواهد شد

طی روزهای اخیر تعدادی از فعالان رسانه و فرهنگی کاشان با امضای کارزاری به ساخت و ساز در حریم خانه بروجردی ها معترض شدند، این کارزار تاکنون موفق شده است بیش از ۲۴۰۰ امضا جمع آوری کند.

میلگردهای مجتمع مجاور خانه بروجردی ها کوتاه شد اما ابهامات ماجرا رفع نشد!

پس از رسانه ای شدن این موضوع، شهرداری کاشان و اداره میراث فرهنگی کاشان در جلسه ای مشترک با نماینده مالک مجتمع ، تلاش کردند تا با رسانه ای کردن خبر حذف ۵ غرفه از مجتمع مجاور خانه بروجردی ها، فضا را به کام خود تلطیف کنند.

یک روز پس از این جلسه، میلگردهایی که جلوی منظر خانه بروجردیها را گرفته بود بریده شد اما هیچکس به این پرسش پاسخ نداد که اگر به زعم مسئولین، با همان طرح قبلی منظر خانه بروجردی ها حفظ می شد چرا میلگردها کوتاه شد؟

با وجود انکارهای مسئولین شهر نسبت به حذف منظر خانه بروجردی ها، سرپرست کارگاهی این مجتمع امروز صراحتا گفته است که طرح قبلی “مقداری از نمای گنبد خانه بروجردی‌ها را از نظرها پنهان می‌کرد”

اما این پایان غائله نبود و روز گذشته چند تن از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون کشور نیز به این موضوع ورود کرده و به ساخت و ساز در حریم خانه بروجردی ها معترض شدند.

حالا هرچند شهرداری “قول” داده که منظر خانه بروجردی ها را حفظ می کند اما هنوز ابهامات زیادی در خصوص این مجتمع وجود داردٰ که آیا ساخت این مجتمع تجاری بر اساس طرح تفصیلی شهر است، آیا مراحل قانونی صدور پروانه ساختمانی طی شده است، آیا این مجتمع توانسته مجوز کمیسیون ماده ۵ را دریافت کند، آیا نمای بیرونی این مجتمع بر خلاف ضوابط بافت تاریخی نیست و سوالات دیگری که همچنان نزد علاقمندان میراث فرهنگی مبهم می باشد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *