• شناسه خبر : 14208

ماهانه ۲۰۰ پرونده خانوادگی در کاشان داریم

رئیس دادگستری شهرستان کاشان با اشاره به تشکیل حدود ماهانه 200 پرونده خانواده در مراجع قضایی اظهار داشت: علت تشکیل این حجم بالای پرونده به دلایل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن دلایل مهریه سنگین است.


محسن تاج افروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با بیان اینکه یکی از دلایل دیگر اختلافات خانوادگی عدم تحقیق کافی طرفین است، افزود: اگر ما بخواهیم محصولی را خریداری کنیم از چند نفر متخصص در آن زمینه سوال می‌کنیم و پس از تحقیق نسبت به خرید اقدام می‌کنیم اما برخی خانواده‌ها جگرگوشه خود را بدون انجام تحقیقات لازم به ازدواج فرد دیگری در می‌آورند و این موضوع تبعات خاص خود را دارد.

رئیس دادگستری کاشان ضمن تاکید بر اهمیت فضای مجازی و لزوم آگاهی‌بخشی در این زمینه ابراز داشت: عمده پرونده‌های تشکیل شده غیرخانوادگی ناشی از کلاهبرداری است و این موضوع ناشی از عدم اطلاع افراد از شگرد کلاهبرداران است و در حوزه حقوقی اصحاب رسانه همگام با همکاران قضایی در زمینه آگاهی‌سازی اقدام کنند.

تاج افروز با بیان اینکه دومین عنوان مجرمانه در استان اصفهان و شهرستان کاشان توهین است، گفت: لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت پذیرد چراکه فرهنگسازی نقش بسیار زیادی در کاهش پرونده‌های قضایی دارد و در این زمینه تاثیرگذار است.


    وحید
    (0) (0)

    وحید

    نوامبر 28, 2021

    لطفا پرداخت کامل وجه مهریه موقع عقد را الزامی کنید و در ادامه قراردادهایی مخصوص ازدواج تدوین کنید که زن و شوهر بتونن هر طور که مایلند برای زندگی بعد از طلاق، توافق کنن، اینطوری بیشتر مشکلات حل میشه. برای مثال یه خانمی میگه من ۱۰۰ تا سکه میخوام بر فرض یه آقایی هم پیدا میشه که راضیه این شرط رو قبول کنه و اکثریت هم مطمئنا اول زندگی همچین پولی ندارن حالا میان با هم قراردادی مینویسن که آقا متعهد بشه بعد از طلاق ۱۰۰ سکه به همسرش بده ولی تفاوتی که با مهریه داره اینه که آقا هم میتونه شرط و شروط بذاره . هممون میدونیم که با قوانین فعلی اگه فردای ازدواج خانم بخواد، میتونه تا قرون آخر مهریه رو از شوهرش بگیره در حالی که یک روز هم با هم زندگی نکردن یا مثلا خانم اگه خیانت کنه باز هم میتونه با مهریه دار و ندار شوهرش را ببره حتی اگه شوهرش را بکشه هم باز هم مهریه بهش تعلق میگیره. ولی با تدوین قرارداد های شخصی آقا داماد هم میتونه شرط بذاره مثلا بگه موقع طلاق مبلغ این تعهد نباید از نصف دارایی های شوهر بیشتر باشه چون همونطور که خانم ها نگران داشتن سرپناه برای بعد از طلاق هستن باید این حق را برای آقایون هم درنظر بگیرن. داماد میتونه شرط بذاره در صورت خیانت یا اعمال مجرمانه، قراداد ملغی است همچنین میتونه شرط کنه به ازای هر سال زندگی مشترک مثلا ۳ درصد وجه قرارداد قابل دریافته اینطوری نباشه که فردای ازدواج خانم بتونه دار و ندار شوهرشو ببره اینطوری اکثر مشکلات مربوط به مهریه حل میشه.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *