• شناسه خبر : 12506

وعده‌های مسئولان محیط زیست در حد حرف، دستگاه سنجش آلایندگی کاشان درست شدنی نیست!

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، 26 دی ماه سال گذشته روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان اصفهان خبر از اختصاص بودجه برای تعمیر دستگاه سنجش آلودگی هوای کاشان داد و مدعی شد که این دستگاه در خرداد سال جاری افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.


از زمان این موضوع بیش از دو ماه می گذرد و هیچ خبری از افتتاح و بهره برداری آن وجود ندارد در حالی که کاشان هیچ دستگاهی برای سنجش آلایندگی هوا ندارد و این موضوع می‌تواند در برهه های خاص زمانی بر سلامت شهروندان تاثیرگذار باشد و حتی جان آنان را نیز به خطر بیندازد.

همین موضوع باعث شده است که برخی تصمیمات در شهرستان کاشان که مرتبط با هواشناسی و یا آب و هوا و غلظت ذرات باشد تحت تاثیر قرار بگیرد و موجب شود که این تصمیمات در زمان مقتضی خود صورت نپذیرد و آثار سوء آن گریبان گیر شهروندان باشد.

اللهیار دولتخواه در این زمینه در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، ضمن اشاره به پیگیری های صورت گرفته در زمینه تخصیص دستگاه سنجش آلایندگی هوا اظهار داشت: دو دستگاه جدید در زمینه غبار و انواع گاز تامین اعتبار و نصب شد.

وی با بیان اینکه یکی از دستگاه‌ها در اداره حفاظت محیط زیست و دیگری در محل شهرداری کاشان نصب شد، افزود: قطعات دستگاه قبلی با توجه به تحریم امکان تامین قطعات وجود نداشت و از این رو دستگاه جدید خریداری و نصب شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان با بیان اینکه برای خرید این دو دستگاه جدید 600 میلیون تومان جذب اعتبار صورت گرفته است، ابراز داشت: درخواست ما آن بود که چندین دستگاه خریداری و در نقاط مختلف شهر نصب شود تا بتوانیم آلایندگی هوا را رصد کنیم و به غیر از این دو دستگاه شش دستگاه دیگر نیز نیاز داریم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مد نظر ما دستگاه‌های خارجی بود اما به دلیل تحریم‌ها امکان خرید آن دستگاه ها نبود، گفت: دستگاه‌های خریداری شده که در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان و شهرداری این شهر نصب شده از تولیدات داخل است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *