• شناسه خبر : 1097

مراکز مشاوره ازدواج رایگان در کاشان ایجاد شود/ تبعات طلاق در جامعه اطلاع رسانی شود

مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: هزینه های مشاوره ازدواج برای برخی خانواده ها بالاست و باید مراکزی برای مشاوره های رایگان در این زمینه ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، حجه الاسلام منصور فرجی در نشست ستاد امور اجتماعی فرمانداری کاشان که با حضور معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۹۰ آمار طلاق در کاشان به نسبت هفت به یک بوده است ولی در سال ۹۷ این میزان به سه به یک رسیده که در صورت ادامه این روند با آسیب های زیادی مواجه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود بکارگیری تمام توان خود با رشد طلاق در کاشان مواجه شده ایم و این نشان می دهد یا تلاش های ما فایده نداشته و یا باید چند برابر بیشتر از دوران فعلی برای کاهش این آسیب اجتماعی کار کرد.

وی با تاکید بر تقویت مراکز مشاوره ازدواج در کاشان اذعان داشت: پیشگیری از طلاق مانند یک پدافند غیرعامل است و با کاهش آن از آسیب های اجتماعی زیادی مانند سرقت و اعتیاد جلوگیری می شود.

فرجی تصریح کرد: جدایی زوجین دلایل متعددی دارد ولی ازدواج سنتی و بدون شناخت و عدم مراجعه به مراکز مشاوره از مهمترین علل طلاق شناخته می شود.

مدیر حوزه علمیه کاشان اظهار داشت: اطلاعرسانی تبعات طلاق با از استفاده از برنامه های آموزشی مانند ساخت فیلم و کلیپ و نمایش آن در زندگی مردم موجب کاهش آمار این آسیب اجتماعی در جامعه می شود.

فرجی در پایان با اهمیت دانشتن مشاوره های قبل، حین و بعد ازدواج در کاهش طلاق گفت: با توجه به تجربیاتی که داشتیم وقتی خانواده های آسیب پذیر در جلسات پرسش و پاسخ ما شرکت می کردند تا ۴۰ درصد کاهش طلاق مواجه شده ایم.


    نودی
    (0) (0)

    نودی

    سپتامبر 30, 2019

    متشکرم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *