• شناسه خبر : 7503

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

سایت تخصصی درمانی بیماران حاد تنفسی در بیمارستان نقوی کاشان ایجاد می شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در حال برنامه ریزی برای ایجاد سایت تخصصی و درمانی بیماران حاد تنفسی در بیمارستان نقوی کاشان هستیم.

محمد حاجی جعفری در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به دستورالعمل وزارت بهداشتی مبنی بر ایجاد یک سایت تخصصی بستری و درمان بیماران حاد تنفسی در هر شهر در شرایط عادی اظهار داشت: در حال برنامه ریزی هستیم که این سایت و مرکز تخصصی درمان بیماران حاد تنفسی را در بیمارستان نقوی کاشان ایجاد کنیم.

بیمارستان نقوی کاشان

وی با اشاره به اینکه این دستورالعمل مخصوص شرایط عادی و نرمال است، ابراز داشت: در شرایط بحرانی تعدادی دیگر از مراکز درمانی هر شهر باید برای درمان بیماران حاد تنفسی آماده باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه نمونه این مرکز تخصصی درمان و بستری بیماران حاد تنفسی در تهران، بیمارستان مسیح دانشوری است، تصریح کرد: پروژه ایجاد این سایت تخصصی در بیمارستان نقوی کاشان نیاز به برنامه ریزی کامل و جامع دارد که ممکن است مدتها ایجاد این سایت تخصصی درمانی طول بکشد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در شرایط بحرانی قرار داریم، خاطرنشان کرد: در روند ابتلا به کرونا در حال حاضر متاسفانه اصلا کاهش قابل ملاحظه ای در کاشان نداریم که این ممکن است در هفته ها و ماه های آینده با توجه به فرارسیدن فصل سرما و احتمال شیوع آنفولانزای فصلی شاهد بحرانی شدن اوضاع شویم.

حاجی جعفری با اشاره به اینکه رفتارهای قابل توجهی در مردم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک دیده نمی شود، افزود: با ادامه این روند و احتمال همزمانی شیوع آنفولانزا و کرونا در فصل پاییز و زمستان جاری و همچنین احتمال افزایش بیماران حاد تنفسی شرایط ممکن است بحرانی تر از حال شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *