انتقاد شدید عضو ستاد ملی کرونا از مسئولان استان اصفهان و کاشان

در برابر جان مردم کاشان مسئولید

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: مسئولین استان اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به جان شهروندان منطقه کاشان مسئولند و باید امکانات لازم را برای مبارزه با کرونا در اختیار مسئولان کاشان قرار دهند.

محمدرضا محبوب فر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه شهرستان کاشان و برخی از مناطق اطراف آن در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته اند، اظهار داشت: این شرایط نگران کننده است و افزایش آمار کرونایی در منطقه کاشان باید مورد توجه مدیران و مسئولان ستاد استانی مبارزه با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کاشان و آران و بیدگل و نطنز جزئی از استان اصفهان است، ابراز داشت: مسئولین و مدیران استان اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به جان شهروندان کاشانی مسئولند و باید امکانات لازم برای مقابله با کرونا را در اختیار مسئولین کاشان قرار دهند.

محمدرضا محبوب فر عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا

محمدرضا محبوب فر عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از امکانات و تجهیزاتی که از طرف مرکز استان باید در اختیار شهرستان کاشان قرار بگیرد به بهانه اینکه دانشگاه علوم پزشکی کاشان مستقل است؛ شهرستان کاشان را از داشتن این امکانات محروم می کنند در حالیکه این یک نوع بی توجهی به مردم کاشان است.

وی با بیان اینکه همین عدم توجه باعث شده است که آمار کاشان در آمار کلی استان اصفهان قرار نگیرد، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده است که ترددهای غیر ضروری بین کاشان و اصفهان و دیگر شهرهای استان اصفهان افزایش پیدا کند و این موضوع باعث گسترش شیوع کرونا در استان اصفهان شده است.

محبوب فر با بیان اینکه علیرغم اختیارات تام و کامل وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا به ستاد استانی و استانداری و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: مسئولین استانی در خصوص عدم کمک به مردم کاشان یک سکوت مصلحتی اختیار کرده اند.

وی با اشاره به اینکه منطقه کاشان باید مورد توجه مسئولین استان اصفهان قرار بگیرد، ادامه داد: مسئولین ستاد استانی مبارزه با کرونا که در استانداری استقرار دارند باید نسبت به این مهم اهتمام ورزند.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی فردی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی برای همه شهروندان لازم و ضروری است، بیان داشت: این دستورالعمل ها جرم انگاری شده و به استانها ابلاغ شده است و مدیران و مسئولین شهرستان کاشان نیز باید ضمن نظارت و کنترل بر اجرای صحیح این دستورالعمل ها باید ارتباط خود را با مردم و شهروندان کاشانی بیش از پیش افزایش دهند.
وی با بیان اینکه مدیران و مسئولین کاشان و ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا باید آمار واقعی از بیماران کرونایی ارائه دهند، افزود: ارائه این آمار باعث توجه جدی مردم به کرونا و خطرات ناشی از ابتلا به آن می شود.

محبوب فر با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست ها در بیش از ۵۰ درصد اصفهانیها و تهرانی ها دیده شده است، گفت: در صورت رعایت بیش از ۸۰ درصد مردم از دستورالعمل های بهداشتی می توان امید داشت که این بیماری بعد از آن رعایت و کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی نسبت به روزها و هفته های پیش بسیار بهتر شده است، افزود: توصیه اکید من به مردم کاشان رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی است که با توجه به گزارشات رسیده این موضوع در حال پیگیری و انجام توسط مردم است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *