• شناسه خبر : 17471

نامه جمعیت کویر سبز به فرماندار کاشان:

مانع از فعالیت کارخانه سرب در منطقه کاشان شوید

مدیرعامل سازمان مردم نهاد جمعیت کویر سبز در نامه ای به فرماندار کاشان خواستار جلوگیری از احداث و فعالیت کارخانه سرب در منطقه کاشان شد.

متن این نامه که رونوشت آن به نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، دادستان کاشان و رئیس شورای شهر کاشان ارسال شده به شرح ذیل است.

جناب آقای دکتر محمد شریف زارعی

 فرماندار محترم شهرستان کاشان

 سلام علیکم

احتراما به استحضار می رساند کارخانه سرب در منطقه کاشان همچنان در حال احداث است و فعالیت آن به زودی شروع خواهد شد این در حالی است که جنابعالی در جلسه با اعضای هیئت مدیره جمعیت کویر سبز و آقای مهندس شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان و خانم پرکاس عضو شورای شهر مشکات به صراحت اعلام کردید تا زمانیکه من فرماندار کاشان هستم، اجازه فعالیت این کارخانه را نخواهم داد.

 شروع به کار این کارخانه نادیده گرفتن امضای بیش از ۲۹ هزار نفر از مردم منطقه کاشان و بی توجهی به هشدار کادر زحمتکش بهداشت و درمان و فعالین اجتماعی مبنی بر مخاطرات سلامت مردم منطقه و عواقب طولانی مدت محیط زیستی آن می باشد.

 طبق بازدید سرزده اعضای شورای شهر کاشان فعالیت این کارخانه همچنان ادامه دارد و مسئولین شهرستان کاشان جلوی  فعالیت بدون مجوز آن را نمی گیرند.

 بار دیگر از شما خواستاریم که با توجه به مسئولیتی که دارید ، همانند بسیاری از شهرها مصوبه عدم احداث این گونه صنایع را به شورای تامین کاشان برده تا در آینده ، مردم منطقه از مخاطرات و صنایع در امان باشند. با تشکر

خسرو اعتماد

مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان

رونوشت:

حجت الاسلام حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم کاشان

جناب آقای مهندس شیشه فروش مدیر کل محترم مدیریت بحران استانداری اصفهان

جناب آقای دهقانی دادستان محترم شهرستان کاشان

جناب آقای هاشمی طاهری ریاست محترم شورای اسلامی شهر کاشان


    (1) (0)

    آگوست 27, 2022

    با عرض سلام کی اجازه داده که کارخانه سرب در کاشان فعالیت کنه مردم کاشان گناهشون چیه این کارخانه از یک طرف نیروگاه هسته ای وووووووو پس ما مردم این شهرستان جزء انسان نیستیم چقدر دوست دارید به این مردم شهر ظلم بشه

    فاطمه سادات مداحی نژاد
    (1) (0)

    فاطمه سادات مداحی نژاد

    آگوست 27, 2022

    اینجانب فاطمه سادات مداحی نژاد مخالف احداث کارخانه ی سرب در کاشان هستم.چون منابع اب زیرزمینی کاشان به شدت کم شده از طرفی کاشان بخاطر صنعتی بودن هوای آلوده هم دارد.لطفا رسیدگی کنید که جلو احداث کارخانه گرفته شود.

    رامین منصوریان
    (0) (0)

    رامین منصوریان

    ژانویه 9, 2023

    باید دید چه کسی یا کسانی لابی هستن برای راه اندازی کارخانه سرب. این ها باید پاسخگو باشند. مسئله جدی تر از آنچه ما تصور می‌کنیم هست. از یک طرف فعالیت های هسته ای که بخاطر ممنوعیت ورود به این مسئله، معلوم نیست چقدر مواد و تشعشعات رادیواکتیو در اطراف موجود است و سنجشی هم در کار نیست ظاهرا. سرب از طرف دیگر که خودش ماده ایست سرطان‌زا و همه دیگر اینرا می‌دانند. یعنی کاشان را در وسط دو انبر سرطانی از دو جهت کاریست خارج از قانون شهروندی، شرعی و عرفی و زیان آن نسل های نزدیک فاجعه بار خواهد بود. کما اینکه کاشان مدت هاست در لیست بیماری های سرطانی آمار بالایی پیدا کرده. تاسیس چنین کارخانجاتی بدون کسب اجازه از ساکنین شهر 100 در 100 غیر قانونی خواهد بود.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *