• شناسه خبر : 6304

متهم دستگیر شد

مزاحمت اينترنتی نوجوان ۱۸ ساله برای دختر جوان در كاشان

فردي كه در يكي از شبكه هاي اجتماعي براي خانمي جوان مزاحمت ايجاد مي كرد در عمليات كارآگاهان پليس فتاي فرماندهي انتظامي كاشان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش پايگاه خبری اهل کاشانم ، سرهنگ پاسدار ” علي قرباني ” فرمانده انتظامي شهرستان كاشان با اعلام اين خبر اظهار داشت :  درپي شكايت احدي از شهروندان مبني براينكه فرد يا افراد ناشناسي اقدام به ايجاد مزاحمت و هتك حيثيت براي دخترم در شبكه هاي اجتماعي براي وي نموده كه موضوع در دستور كار پليس فتا اين شهرستان قرارگرفته قرار گرفته و بلافاصله پرونده مقدماتي در اين زمينه تشكيل گرديد و تحقيقات اوليه آغاز گرديد. 

وي افزود:با انجام تحقيقات تخصصي در فضاي مجازي توسط كارشناسان پليس فتا متهم كه پس از مزاحمت هاي متوالي براي شاكي پس از اينكه با مخالفت وي مواجه مي شود اقدام به انتشار تصاوير او در اينترنت مي كند.

اين مقام مسئول عنوان داشت: متهم يك نوجوان 18 ساله است سرانجام با اقدامات تخصصي پليس دستگير و در مواجه با مدارك و مستندات اين پليس صراحتاً به بزه انتسابي اقرار كرد.

سرهنگ ” قرباني ” اظهار داشت: به كاربران اينترنت توصيه مي كنيم در ورود به اين فضا بي مهابا عمل نكنند و در گفت و گوهاي اينترنتي با افرادي كه آنها را نمي شناسند ارتباط برقرار نكنند.

وي با بيان اينكه در نگهداري عكس ها و اطلاعات محرمانه نهايت دقت بايد داشت گفت: اين گونه فيلم ها و تصاوير نبايد روي تلفن همراه،لپ تاپ،فلش مموري و ديگر وسايل قابل حمل ذخيره شوند و در صورت ضرورت بايد بر روي فيلم ها و اطلاعات شخصي خود رمزگذاري كرد. 

اين مقام انتظامي بيان داشت: كاربران به هيچ وجه عكس ها و فيلم هاي شخصي و خانوادگي را در اختيار ديگران نبايد قرار دهند.

وي با بيان اينكه عامل بسياري از فيلم ها و تصاويري كه در فضاي اينترنت منتشر مي گردد عكس برداري و فيلم برداري از مجالس خصوصي توسط دوستان و اقوام است اظهار داشت: به همين جهت از شهروندان مي خواهيم كه اجازه عكس برداري در مجالس خصوصي خو د را به ديگران ندهيد. 

 اين مقام انتظامي در پايان بابیان اینکه فضای مجازی محیطی است که افراد قادر به پنهان کردن هویت اصلی خود هستند، تأکید کرد: شاید در ابتدا هویت‌ها در فضای مجازی پنهان باشد ولی هویت‌ها قابل‌ردیابی و شناسایی هست و هرگونه بارگذاری محتویات مجرمانه برابر قانون جرايم رایانه‌ای جرم بوده و تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *