• شناسه خبر : 6289

جوان 27 ساله در کاشان به جرم انتشار تصاوير خصوصي دستگیر شد

فردي كه با بدست آوردن عكس هاي شخصي يكي از هموطنان  اقدام به هتك حيثيت وي نموده بود توسط پليس فتا شهرستان كاشان دستگير گرديد.

به گزارش پايگاه خبری اهل کاشانم ، سرهنگ پاسدارعلي قرباني  فرمانده انتظامي شهرستان كاشان بيان داشت : در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر اینکه در شبکه‌های اجتماعی اينستاگرام، فردی ناشناس ضمن ایجاد مزاحمت و انتشار تصاویر و فیلم‌های شخصی وي موجب سلب آرامش و امنيت وي شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا اين شهرستان قرار گرفت.

وي در ادامه تصريح كرد : با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله دستورات قضایی لازم در این زمینه اخذ و با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم شناسایی و دستگیر كه متهم پس از رویارویی با مستندات و مشاهده شواهد و قرائن صراحتاً به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را انتقام گيري شخصي عنوان داشت.

فرمانده انتظامي كاشان در ادامه افزود : پس از انجام بازجویی و جمع‌آوری مستندات، متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به قانون جرایم رایانه‌ای بیان کرد: برابر ماده 17 قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه‎های رایانه‎ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون(۵.۰۰۰.۰۰۰)ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

همچنين ايشان با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد با انتقام جویی در فضای سایبر به دنبال جبران شکست‌ها و ناکامی‌ها خود هستند، گفت: قطعا این‌گونه رفتار نه تنها مشکلات آنها را مرتفع نمی‌کند بلکه وضعیت آنها را بغرنج‌تر و سخت‌تر مینماید. 

“سرهنگ قرباني ” با بیان اینکه رفتار ما در فضای مجاز گویای اخلاق و رفتار ما در فضای حقیقی است، افزود: لذا رعایت اخلاق مداری در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌‌های اجتماعی یک اصل است که کاربران باید آن را رعایت نمایند. علیرغم هشدارهای پلیس فتا، متاسفانه برخی از کاربران به دلیل عدم آگاهی و بدون توجه به عواقب سوء اطلاعات خود را در فضای سایبری پخش و در اختیار افراد مختلف می‌گذارند که این امر زمینه را برای سوء استفاده‌های بعدی توسط افراد فرصت طلب ایجاد می‌نماید لذا توصیه می‌شود حتی المقدور از انتشار و ارسال تصاویر خصوصی در فضای مجازی خودداری شود .


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *