• شناسه خبر : 5362

کوشک کمال الملک خاک می خورد

علی اصغر شاطری*_ بنای تازه ساز کوشک کمال الملک _ اگر حسن سلیقه ای بود نام‌گذاری به “کوشک کلهر” بجهت وجه تسمیه محله قدیمی کلهر _ از همان ابتدا طراحی و شروع عملیات اجرایی با نقد اصحاب قلم روبرو شد ولی متاسفانه به این نقدهای دلسوزانه توجهی نشد و این سازه در میانه میدان کمال الملک بنا گردید. و در 5 مهر ماه سال گذشته در سالروز تولد محمد غفاری کمال الملک با حضور شهرداران نیشابور و کاشان (دو شهر خواهر خوانده) افتتاح گردید.

انتظار می رفت که این پروژه فرهنگی با آن هزینه هنگفتی (4 میلیارد تومانی برای بهسازی  میدان و ساخت کوشک) که بنا شد اولاً برای هنرمندان و اهل قلم مفید فایده باشد و محلی برای ارائه آثارشان قرار گیرد و ثانیاً با برپایی نمایشگاه های مختلف از آثار هنرمندان کاشانی و غیر کاشانی شاهد حرکتی رو به رشد در سطح فرهنگی شهر کاشان باشیم که این امر میسر نیفتاد.

چه خوب است، متولیان فرهنگی شهرداری کاشان به اذهان عمومی جواب دهند که کوشک کلهر با هزینه صدها میلیونی چرا بعد از برپایی یک نمایشگاه هفتگی چندین ماه درهایش بسته می شود و خاک می خورد.

ساختمانی که در مرکزیت و در قطب گردشگری شهر واقع شده آیا شایسته این همه بی مهری و بی توجهی است .

بایسته است مسوولان و متولیان شهرداری کاشان خاصه آنان که شعارشان دغدغه های فرهنگی است گوشه چشمی به این مکان افکنده و با انتخاب فردی شایسته که اهل هنر و دل سوز هنر و هنرمندان باشد سکاندار و هدایتگر آن و با هنرمندی و برنامه‌ریزی آگاهانه موجب رونق کوشک کلهر میدان کمال الملک گردد.

**پژوهشگر تاریخ و فرهنگ منطقه کاشان


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *