• شناسه خبر : 4742

انفصال از خدمت رئیس دانشگاه کاشان منتفی شد

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری از منتفی شدن انفصال از خدمت رئیس دانشگاه کاشان به دلیل تعیین تکلیف پرونده بورسیه ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم روز سوم دی ماه خبری به نقل از معاون قضایی امور اداری و استخدامی دیوان عدالت اداری مبنی صدور حکم انفصال از خدمت روسای سه دانشگاه تهران، کاشان و تربیت مدرس در پی شکایت دانشجویان بورسیه شده مخابره شد که پیگیری های اهل کاشانم برای گفتگو با «عباس زراعت» رئیس این دانشگاه و یا واکنش این نهاد آموزشی درباره این خبر نتیجه ای نداشت.

منصور غلامی، وزیر علوم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره اجرا نشدن انفصال از خدمت روسای سه دانشگاه اظهار داشت: اجرای احکام همه بورسیه ها انجام و با اجرای احکام، انفصال از خدمت روسای این چند دانشگاه منتفی شد.

وی یادآور شد: فقط پرونده یک نفر هنوز در جریان است؛ با این حال، دانشگاه محل همکاری برای او مشخص شد که امیدوارم به زودی سایر مراحل جذب طی شود.

گفتنی است وزارت علوم ۲ ماه فرصت داشت برای اجرای احکام بورسیه ها، آنها را در دانشگاه ها جایابی کند.

داستان‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها و بورسیه‌ها بر این اساس است که طبق گزارش مستند وزارت علوم در دوره سرپرستی جعفر توفیقی از بین سه ‌هزار و ۷۷۲ پذیرفته‌شده بدون آزمون در سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ قریب به هزارو ۳۰۰ نفر از دانشجویان دکترا و مربیان فاقد شرایط و ضوابط لازم برای ادامه بورسیه شناخته شدند که موجب شکایت برخی از این دانشجویان پذیرفته شده سد.

بر اساس گزارش روزنامه شرق در دانشگاه کاشان یک نمونه عجیبی اتفاق افتاده. یک موردی که تعجب همگان را در دانشگاه کاشان در پی داشته است و ماجرا این بوده که فردی که شکایت کرده اصرار برای استخدام در رشته و گروهی دارد که دانشگاه کاشان اصلا این رشته را ندارد!

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *