• شناسه خبر : 16929

ورود گردشگران در تاسوعا و عاشورا به روستای ابیانه ممنوع است

بخشدار مرکزی شهرستان نطنز گفت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و برگزاری رسوم سنتی و آئینی در روستای تاریخی ابیانه، از ورود گردشگران به روستا در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی جلوگیری می‌شود.

هادی حدادپور در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم اظهار داشت: با توجه به برگزاری مراسم سنتی مذهبی روستای ابیانه و ازدحام اهالی منطقه در روستا و جهت جلوگیری از هرگونه خللی در مراسم، از حضور کلیه گردشگران به دلیل نبود زیر ساخت‌های لازم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از پذیرش گردشگران در ابیانه معذور خواهیم بود.
حدادپور با بیان اینکه آئین‌های عزاداری مردم روستای ابیانه از روز اول ماه محرم آغاز شده و تا روز عاشورا ادامه خواهد داشت، افزود:  آئین های سنتی محرم  در ابیانه ذاکری خوانی، شَدٌه برداری، طلوع خوانی، نخل گردانی و جغجغه زنی و پرسه زنی  است که در ایام محرم و به ویژه روز تاسوعا و عاشورای حسینی برگزارمی شود.
وی تاکید کرد: ابیانه‌ای‌های مقیم شهر‌های بزرگ در روز تاسوعا و عاشورا به روستای خود بازمی گردند و به علت حجم و افزایش جمعیت ورودی به روستا این ممنوعیت وضع شده تا بتوانیم مراسم روز تاسوعا و عاشورا را برگزار کنیم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *