• شناسه خبر : 16288

۱۵ شهر استان تعطیل شد چرا کاشان تعطیل نیست؟!

سلامتی مردم کاشان معطل تصمیمات مدیران بالادستی استان نشود

مهدی عرشی*

استانداری اصفهان از تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها و 15شهر استان اصفهان در حالی در روز سه‌شنبه با توجه به فعالیت توده گردوخاک کانون‌های داخلی استان تا اواخر روز سه‌شنبه چهاردهم تیر خبر داد که نامی از کاشان که از دیشب تا الان با پدیده گردوغبار مواجه است دیده نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، تعطیلی شهرهای استان اصفهان در حالی اعلام شد که نامی از شهرهای منطقه کاشان که بنابر هشدار هواشناسی تا روز سه شنبه در وضعیت نارنجی و همراه با سامانه وزش باد و نفوذ توده گرد و خاک است دیده نمی شود.

الان با این تصمیم کارگروه اضطرار استان اصفهان برای شهروندان کاشان و آران وبیدگل این سوال پیش می آید چگونه و بر چه اساس این منطقه با شرایط مشابه گاها بدتر از دیگر شهرهای استان مانند شب گذشته تعطیل نمی شود و برای حفظ سلامت عمومی شهروندان هیچ گونه اطلاع رسانی و یا تصمیمی اتخاذ نمی شود.

فارغ از تصمیم امشب استانداری اصفهان آنچه مشهود است سرنوشت شهر کاشان و امورات مردمش سال هاست در سکوت و نبود اختیارات مدیران کاشانی معطل تصمیمات استانی است ولی مسئله آلودگی و سلامت مردم بازی با جان آنها است و نمی توان با نگاه های بالادستی و سلیقه ای به آن نگاه کرد.

اینگونه تصمیمات دوگانه توسط مدیران اصفهان مورد تازه ای نیست زیرا این موضوع سال ها قبل هم در مواجه با مسائل آلودگی و کرونا به خوبی مشهود بوده که با وجود شرایط ناسالم هوا و وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا در این شهر اجازه تعطیلی به کاشان داده نمی شد تا جان و سلامتی مردم با خطرات زیادی مواجه شود.

مدیران اصفهان چه خوب است حداقل نگاه از بالا به منطقه کاشان را در مواجه با سلامتی مردم بردارند و به گونه ای تصمیم گیری نکنند که انگار آلودگی ناشی ازگردوغبارها باعث کاهش دید آنها در جلسات شده است تا نام کاشان را که سال هاست با آلودگی و بحران ریزگرد ها مواجه است از روی نقشه استان نبینند و تصمیمی برای سلامتی مردمش نگیرند.

در پایان هم سخنی که با مسئولان منطقه کاشان می توان داشت این است که آقای مسئول در این شرایط در کنار مردم باشید و پاسخگو باشید، اگر هوای شهر سالم است به شهروندان اعلام کنید و اگر مانند دیگر شهرهای استان آلوده است و مردم باید رعایت کنند اطلاع رسانی کنید.زیرا در هوای پاک و آلوده همیشه عدالت برقرار است و مسئولان و خانواده آنها نیز همانند هر شهروند، در این هوا نفس می کشند.


    (0) (0)

    جولای 4, 2022

    هوای کاشان آلوده است و با سلامتی مردم بازی نکنید و از خود اراده داشته باشید تا کی باید زیر دست اصفهان بود

    ی شهروند تهرانی که درکاشان زندگی میکنم
    (0) (0)

    ی شهروند تهرانی که درکاشان زندگی میکنم

    جولای 5, 2022

    سلام چرا مردم کاشان عتراض نمی کنن به دولت چرا به دادمردم کاشان نمیرسن از همه طرف دارد کاشان ضربه می خوره از دست استان اصفهان واستانداربی لیاقتش وخودخواه وتازه به دوران رسیدهاش تازمانی که مردم کاشان بترسن هیچ فایدهای نداره باید مردم بریزن توخیابون شعاربدن اونام حساب کار خودشونم بکنن

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *