• شناسه خبر : 1571

امام جمعه کاشان:

قرآن برای هر موضوعی مطلب دارد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه سند عزت و اعتبار اسلام قرآن است، افزود: در این کتاب به هر موضوعی که وارد شوید در خصوص آن مطلب وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، عبدالنبی نمازی صبح چهارشنبه در دیدار با معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اظهار داشت: باید فعالیت هایی را در خصوص پژوهش های موضوعی قرآن انجام دهند و احکام مختلف را استخراج و دسته بندی کرد تا بتوان پاسخگوی خواست جامعه بود.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت ها در خصوص ظاهر قرآن صورت گرفته است، افزود: ما در نقطه صفر کیلومتر قرآن قرار داریم هنر وزارت ارشاد و حوزه علمیه ورود به اصل قرآن است.

نمازی با بیان اینکه قرآن هفتاد بطن دارد و سرمایه اسلام و مسلمانان بازگشت به قرآن و فهم باطن آن است ، خاطرنشان کرد: آخرین توصیه پیامبر اکرم در حدیث ثقلین اشاره به همین موضوع دارد و باید تمام سرمایه های مادی و معنوی را متمرکز به فهم باطن قرآن کنیم که مایه رستگاریست.

 

خیرین کاشانی موسسه حامیان قرآن را تاسیس می کنند

نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی از تاسیس موسسه حامیان قران به کمک خیرین در این شهرستان خبر داد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد با انجام رویدادهای اصلی در حوزه قران و نهج البلاغه در ین شهرستان منجر به تبدیل شدن کاشان به منطقه ویژه ای در این حوزه شود.

سید جواد ساداتی نژاد با تاکید به محدودیت اعتبارات وزارت ارشاد تصریح کرد: ما از شما درخواست مالی نداریم و به علت وجود مفاخر ویژه متعدد در کاشان خواهان عنایت ویژه از سمت مرکز استان هستیم.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: کاشان شهر دارالمومنین است و جز نخستین پایگاه های تشیع در ایران است که با دعوت از علی ابن باقر (ع) شیعه را در کشور گسترش داده است وهم اکنون هیچ شهری مثل کاشان هیئات مذهبی فعال  ندارد.

توجه به آیات قرآن در فرهنگسرای های شهر تاکید شده است

شهردار کاشان در این نشست با اشاره به سفارش آیت الله نمازی، امام جمعه این شهرستان مبنی بر متناظر بودن امور بر اساس آیات قرآن گفت: این فرمایش در طول یکسال گذشته به عنوان دستور کار فرهنگ سراها قرار گرفته است که چگونه قرآن به زبان ساده در جریان زندگی مردم ورود کند.

سعید ابریشمی راد افزود:در جهت همسویی فعالیت های فرهنگی و قرانی در ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اقدام به انجام کارهایی مانند برگزاری جلسات خانوادگی قرائت قرآن در پنج فرهنگسرای این شهر و پرداخت هدایای قابل توجه برای تشویق جوانان به فرهنگ قرانی مانند اعطای حدود ۶۰ میلیون تومان بن کتاب کرده است.

ابریشمی راد با تاکید برآن که کاشان می تواند الگوی شهر قرآنی در کشور  باشد، افزود: برای اینکه کاشان نمادی شهری در زمینه قرآن داشته باشد میدانی را به نام کتاب نامگذاری کردیم که هم مروج فرهنگ کتابخوانی باشد هم نماد قرآن که هیچ کتابی مقدس تر از آن نیست.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *