• شناسه خبر : 6994

مزاحم اینستاگرامی در کاشان دستگیر شد

فردی که با بدست آوردن عکس های شخصی یکی از شهروندان اقدام به هتک حیثیت وی کرده بود توسط ماموران پلیس فتای شهرستان کاشان دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سرهنگ غلامرضا باهنر سرپرست فرماندهی انتظامی کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر اینکه در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فردی ناشناس ضمن ایجاد مزاحمت و انتشار تصاویر و فیلم های شخصی وی موجب سلب آرامش و امنیت اش شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی عنوان داشت: با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله دستورات لازم در این زمینه اخذ و با انجام اقدامات تخصصی متهم شناسایی و دستگیر که متهم پس از رویارویی با مستندات و مشاهده شواهد و قرائن صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را انتقام گیری شخصی عنوان داشت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از انجام بازجویی و جمع آوری مستندات متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی کاشان در ادامه با اشاره به قانون جرایم رایانه ای بیان کرد: برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه ای هرکس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی صوت یا تصاویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، مجازات خواهد شد .


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *