• شناسه خبر : 6407

متهم یک خانم ۳۲ ساله است

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی خانم ۲۳ ساله کاشانی در اینستاگرام

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی خانم‌ ۲۳ ساله در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم ، سرهنگ پاسدار “علی قربانی” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت خانمی ۲۳ ساله مبنی بر این‌که فردی ناشناس در فضای مجازی اینستاگرام اقدام به ساخت صفحه‌ای جعلی با نشر تصاویر وی به‌صورت توهین‌آمیز و غیراخلاقی نموده‌است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: مأموران پلیس فتا، با انجام یکسری اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را که خانمی ۳۲ ساله بود را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی وی را دستگیر کنند. 

وی با اشاره به این‌که متهم با توجه به ادله دیجیتال کشف شده به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، تصریح کرد: طبق ماده ۱۷ فصل پنجم، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، قانون جرایم رایانه‌ای، هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا از دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر ۲ مجازات محکوم خواهد شد. 

“سرهنگ قربانی” در پایان گفت: کاربران دقت داشته باشند که عکس‌های شخصی خود را در سایت های عمومی و تلفن همراه دوستان خود قرار ندهند، چراکه ممکن است افرادی که با ایشان رابطه دوستی دارند با کوچک‌ترین اختلاف به جهت ضربه زدن یا انتقام‌گیری اقدام به انتشار تصاویرشان کنند.


    (1) (0)

    می 1, 2020

    افرین به پلیس فتا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *