مراسم استقبال از نو دانشجويان كارشناسي دانشگاه كاشان برگزار شد

مراسم استقبال از نو دانشجويان كارشناسي دانشگاه كاشان با حضور بيش از 800 دانشجوي كارشناسي برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم وبه نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، رئيس دانشگاه كاشان در اين مراسم با گراميداشت ماه محرم و هفته دفاع مقدس اظهار اميدواري كرد: دانشجويان با تأسي از رشادت ها و ايثارگري هاي حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و شهدا بتوانند در راه ترويج علم و دانش ، پيشرو و افتخارآفرين باشند.

عباس زراعت ورود دانشجويان جديد را به دانشگاه كاشان تبريك گفت و افزود: دانشگاه تمام تلاشش اين است كه فرصت هاي مناسبي براي شما دانشجويان فراهم كند.

وي به بنياد حاميان دانشگاه كاشان اشاره كرد و اظهار داشت: بنياد حاميان در سال ۱۳۸۸ در اين دانشگاه شروع شده و در حال حاضر در ۷۰ دانشگاه كشور با الگوپذيري از اين دانشگاه ، اين بنياد تشكيل شده است.

وي به حمايت ها و فعاليت هاي بسيار درخشان خيرين اين دانشگاه اشاره كرد و گفت: دانشگاه كاشان در جذب خيرين رتبه اول را در كشور دارد و خيرين علاوه بر ساخت و توسعه فضاهاي آموزشي در فعاليت هاي پژوهشي نيز پيشرو و خدمات ارزشمندي در اين دانشگاه به يادگار گذاشته اند.

رئيس دانشگاه كاشان خاطر نشان كرد: به حمدالله با حمايت خيرين و تلاش و كوشش مسئولين، دانشگاه كاشان توانسته در جايگاه بسيار درخشاني در نظام هاي رتبه بندي ملي و بين المللي قرار گيرد و رتبه هاي برتر را كسب كند.

وي به قرار گرفتن دانشگاه كاشان جزء ۱۰ دانشگاه برتر كشور در نظام آي اس سي براي سومين سال متوالي اشاره كرد و افزود: در نظام رتبه بندي بين المللي تايمز هم دانشگاه كاشان رتبه اول و دوم را در دو سال متوالي كسب كرده است.

زراعت كسب رتبه برتر دانشگاه كاشان در بين دانشگاه هاي جوان و قرار گرفتن جزء يك درصد برتر دانشگاه هاي جهان را از ديگر افتخارات اين دانشگاه عنوان كرد و اظهار اميدواري كرد: تا با تلاش و كوشش شما دانشجويان كه آينده سازان كشور هستيد بتوانيد جايگاه دانشگاه را در زمينه هاي مختلف ارتقاء و توسعه بخشيد.

وي با بيان اينكه زمان دانشجويي بسيار كوتاه و زود گذر است از دانشجويان خواست تا قدر اين فرصت ها را به خوبي بدانند و از آن به نحو احسن استفاده كنند.

وي داشتن هدف و برنامه را يكي از نكات مهم براي دوره دانشجويي عنوان كرد و افزود: هدف اصلي شما دانشجويان بايد خدمت به جامعه و كشور باشد و سعي نماييد براي اينكه بعد از فارغ التحصيلي بيكار نمانيد در كنار تحصيل علم حتما مهارت آموزي را فرا گيريد.

زراعت به مركز تجاري سازي دانشگاه كاشان اشاره كرد و اظهار داشت: در اين مركز بسياري از شركت هاي دانش بنيان و تجاري مستقر هستند كه مي توانيد به عضويت اين شركت ها و انجمن ها دربياييد.

رئيس دانشگاه كاشان اخلاق دانشجويي، عفاف و حجاب، صداقت، صميميت، همدلي و انتخاب دوست خوب افزايش قدرت تحمل و رعايت حقوق شهروندي را از ديگر نكات ضروري براي دانشجويان عنوان كرد و افزود: اگر دانشجو آستانه تحمل خود را بالا ببرد و مقاومت و تاب آوري داشته باشد در تحمل سختي ها و فائق آمدن بر تمامي مشكلات توانا خواهد بود.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه كاشان نيز در اين آيين با عرض تسليت به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد (ع) و گرامي داشت هفته دفاع مقدس ورود دانشجويان جديد به اين دانشگاه را تبريك گفت و به دانشجويان توصيه كرد تا قدر فرصت جواني خود را بدانند تا بتوانيد به عمق علم دست يابيد.

حجت الاسلام علي روحاني اظهار داشت: اگر وقت خود را به غير از تحصيل علم به كاري ديگر بپردازيد هم به خود و هم خانواده خود ظلم كرده ايد.

روحانی تعهد و پايبندي را از ديگر موارد لازم دانشجويان عنوان كرد و افزود: خوشبختانه دانشگاه كاشان با دارابودن پتانسيل هاي اعضاي هيات علمي و امكانات آزمايشگاهي و كارگاهي و دانشكده ها يكي از دانشگاه هاي خوب و جامع كشور است كه بايد قدر بدانيد و با تلاش و خوب درس خواندن سعي نماييد براي خانواده و كشور افتخارآفرين باشيد.

ميزگرد معاونين آموزشي و دانشجويي و فرهنگي، اجراي مراسم گروه كرال، و قرائت ميثاق نامه توسط دانشجويان از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود. در پایان این مراسم دانشجویان با تجدید میثاق با شهدا سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند.

براي نيمسال اول سال تحصيلي 99-98 دانشگاه كاشان حدود يك هزار و ۴6۵دانشجو ثبت نام كردند كه ۸۷۲ دانشجو در دوره كارشناسی ۴۷۲ ارشد و ۱۲۲ دانشجوي دكترا در اين دانشگاه مشغول به تحصيل مي شوند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *