• شناسه خبر : 7618

جوابیه عضو شورای شهر کاشان به یادداشت “میراث کشی عادت دیرینه شهر است”

علی هاشمی طاهری عضو شورای کاشان با ارسال جوابیه ای به پایگاه خبری اهل کاشانم به یادداشت منتشر شده در این رسانه در نقد صحبت هایش درباره آثار تاریخی و میراث فرهنگی کاشان با عنوان "میراث کشی عادت دیرینه شهر است" واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانمٰ بیشتر محور جوابیه هاشمی طاهری درباره اعتراض به میراث فرهنگی درباره جلوگیری از ساخت وساز در حریم محوطه باستانی سیلک بود در حالیکه با ارسال مستنداتی از سال ۷۳ و پروانه های سال ۷۸ در پی اثبات سخن اسا که پیش از آن اعلام کرده بود چرا میراث اجازه ساخت وساز به پروانه های پرسنل دارایی در سال ۸۵ را نمی دهد ولی الان با ارسال مدارک دهه ۷۰ یک‌نوع دوگانگی در صحبت هایش را به وجود آورده است که در آینده نزدیک درباره واقعیت این مجوزها مطلبی در اهل کاشانم منتشر خواهد شد.

جدا از لحن و گفتار متفاوت متن جوابیه، روابط عمومی میراث فرهنگی موظف است درباره برخی مطالب این حوابیه پاسخ دهد ولی در این جوابیه به برخی از موارد منتشرشده در یادداست مانند چرایی صدور مجوز غیرقانونی در حریم خانه تاریخی بروجردی ها و بی توجهی به نطرات کارشناسان میراث فرهنگی در کمیسیون ماده 100 شهرداری درباره ساخت شش باب مغازه در حریم درجه یک این خانه، دلیل اصرار شهرداری به عبور جاده در محوطه باستانی و ارزشمند آب سفیدآب، عدم ارائه مجوزات قانونی پارکینگ تجاری چارسو، میزان درآمد شهرداری از آثار تاریخی تحت پوشش و نحوه هزینه کردن آنها توسط این ارگان پاسخی نداده است.

میراث کشی در کاشان

متن کامل جوابیه علی هاشمی طاهری بدین شرح می باشد:

مدیر مسئول محترم سایت خبری اهل کاشانم
جناب آقای تقی زاده
سلام علیکم

احتراما در پی درج یادداشتی از آقای مهدی عرشی در سایت اهل کاشانم با عنوان (میراث کشی عادت دیرینه شهر است) مقتضی است وفق قانون مطبوعات جوابیه اینجانب علی هاشمی طاهری را جهت آگاهی شهروندان گرامی و مسئولین ذیربط منتشر نمایید؛

در خصوص مطالب بند یک که نوشته اید محوطه سیلک‌ سال ۱۳۱۰ در فهرست میراث ملی ثبت شده نظر شما را به نقشه مورد تایید مدیر محترم میراث فرهنگی آقای مهندس امینیان به تاریخ ۷۳/۲/۲۴ در حاشیه نقشه ساخت و ساز زمین های مذکور مجوز آن را صادر که نظر شهروندان را به این موضوع جلب می نمایم(سند آن پیوست می باشد)

در خصوص دریافت پروانه های ساختمانی صادر شده که پس از تایید میراث بوده کپی چند فقره پروانه افراد که در تاریخ ۱۳۷۷/۹/۳ و ۱۳۷۷/۹/۲۱ و ۱۳۷۸/۲/۱۶ صادر شده است ارسال می گردد.

اینکه شما گفته اید تجاوز به حریم مصوب بعد از سال ۷۸ بوده است اولا مستند آن را ارائه نمایید؛ ضمنا اگر میراث فرهنگی مصوبه جدیدی دارد بایستی پاسخگوی تاییدیه سال ۱۳۷۳ که به واسطه آن شهرداری پروانه صادر کرده است باشد از این نظر بایستی پاسخگو باشد.

علاوه بر آن لازم است جنابعالی نظری هم به ماده واحد قانون تعیین وضعیت املاک بفرمایید که حداکثر ۱۸ ماه بایستی نسبت به انجام قطعی و انتقال سند رسمی و پرداخت بها یا عوض آن طبق قوانین مربوطه اقدام نماید که متاسفانه میراث هیچ گونه اقدامی انجام نداده است.

آقای مدافع میراث فرهنگی و مردم، شهروندانی که بر اساس قانون اقدام کرده اند و حدود ۲۲ سال است بلاتکلیف مانده اند چه کسی باید پاسخ آنها را بدهد؟ غیر از اعضای شورای شهر که نمایندگان مستقیم مردم هستند؛ هر وقت خواستی برای کسی قضاوت کنی خود را به جای او بگذار و بعدا قضاوت کن.

شهرداری بر اساس موافقت میراث فرهنگی به تاریخ ۷۳/۲/۲۴ پروانه صادر کرده است ولی موقع ساخت مجددا ایراد می گیرد.اصلا میراث فرهنگی متوجه اقدامات خود هست یا نه؟ چرا با دست خود و با ضعف مدیریت خود مردم را ناراحت می کنیم و ناراضی تراشی می کنیم و حق و حقوق مسلم آنها را ضایع می کنیم؟

در خصوص درآمد باغ فین بله من هم می دانم که به خزانه واریز می شود، سوال این است که باغ فین نیاز به مرمت دارد، اگر سالی ۲۰ تا ۳۰ درصد درآمد آن‌را خرج مرمت خودش کنند جلو خسارت بالا گرفته می شود، عوض اینکه جنابعالی تایید کنید این ظلم آشکار را رد می کنید؟ مایه تعجب است این چنین موضع گیری!!!!! البته به تجربه و‌… شما بر می گردد.

درباره خانه بروجردی ها و سایر خانه های تاریخی اگر یک نگاه کارشناسی کنید متوجه خواهید شد که آنها نیاز به مرمت فوری دارند ولی همینطور رها شده است.

در خصوص مجتمع تجاری چارسو قانون حرف اول را می زند، پارکینگ چارسو تمام مجوزهای لازم را از میراث استان دریافت نموده است ولی اگر به زعم شما غیرقانونی است مسئولین ذی ربط اقدام قانونی کنند، مگر می شود اقدام غیرقانونی باشد و قانون نتواند جلوی او را بگیرد؟ هر چند شهرداری از ارائه مستندات قانونی خود کوتاهی نموده است.

اینکه حقیر گفته ام میراث فرهنگی اختیار و بودجه ندارد، صدها و هزاران بار دیگر می گویم که میراث فرهنگی ما اختیار و بودجه ندارد و این دردی است که با استان شدن کاشان درمان خواهد شد، ولی توقع این است که بایستی مسائل و مشکلات کاشان گفته شود و سایر مردم از جمله روزنامه نگاران ، خبرنگاران و مسئولین و قاطبه مردم حمایت کنند، نه اینکه مانع تراشی کنند و آب در آسیاب مخالفین منافع مردم شهیدپرور کاشان بریزند.

برای صدمین بار می گویم که بنده بدون هیچ رودربایستی و با کمال افتخار از منافع مردم دفاع خواهم کرد و از هیچ چیز هم ابایی ندارم، خیلی به جاست که مسئول کانال کیوسک هم از داخل کیوسک خود بیرون آمده و با درخواست های به حق مردم همراهی فرمایید.

علی هاشمی طاهری

۹۹/۶/۱

مستندات ارسالی همراه با جوابیه آقای علی هاشمی طاهری:

جوابیه عضو شورای شهر کاشان به یادداشت "میراث کشی عادت دیرینه شهر است" جوابیه عضو شورای شهر کاشان به یادداشت "میراث کشی عادت دیرینه شهر است" جوابیه عضو شورای شهر کاشان به یادداشت "میراث کشی عادت دیرینه شهر است" جوابیه عضو شورای شهر کاشان به یادداشت "میراث کشی عادت دیرینه شهر است"جوابیه عضو شورای شهر کاشان به یادداشت "میراث کشی عادت دیرینه شهر است" جوابیه عضو شورای شهر کاشان به یادداشت "میراث کشی عادت دیرینه شهر است" جوابیه عضو شورای شهر کاشان به یادداشت "میراث کشی عادت دیرینه شهر است" جوابیه عضو شورای شهر کاشان به یادداشت "میراث کشی عادت دیرینه شهر است"


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *