• شناسه خبر : 7629

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان:

نقشه های معماری پارکینگ چارسو کاشان تایید نشده است

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: نقشه های معماری پارکینگ تجاری چارسو در مجاورت آثار تاریخی کاشان تایید نشده و برای احداث این پروژه به مراجع قضایی شکایت کرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، ناصر طاهری در جمع خبرنگاران افزود: وقتی شهرداری طرح های معماری را آورد با محوطه گودبرداری شده ای مواجه شدیم که به خانه های تاریخی پیرامونش خسارت وارد می کرد که بر این اساس در طی مکاتباتی درخواست مقاوم سازی این خانه ها را داشتیم.

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی فقط تایید نقشه های مقاوم سازی بدنه های پیرامونی خانه های تاریخی وثقی و مقدم را داده است و اینکه شهرداری می گوید نقشه های معماری آن تایید شده درست نیست.

طاهری خاطرنشان کرد: نقشه های معماری پارکینگ تجاری چارسو در کمیته فنی استان و تهران تایید نشده است و برای احداث پارکینگ تجاری چارسو به مراجع قضایی شکایت کرده ایم.

وی با بیان‌ اینکه ساخت پارکینگ در شهر باید با برنامه ریزی باشد، اظهار داشت: محل احداث پارکینگ تجاری چارسو در مجاورت بازار کاشان و دو خانه ثبتی محصول سه خانه قدیمی بوده که خراب شده بود که شهرداری درخواست مجوز کرد.

پارکینگ چارسو کاشان

طاهری افزود: پاسخ میراث فرهنگی به درخواست شهرداری این بود که با توجه به اینکه این پروژه در محدوده بافت تاریخی قرار دارد علاوه بر محدودیت های ساخت و ساز باید نقشه های معماری آن نیز تایید شود و بر اساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی باید شاکله بافت تاریخی و نگاه معماری دانه بندی آن حفظ شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی اصفهان خاطرنشان کرد: تغییر کاربری چارسو باید فرآیند قانونی اش را مانند کمیسیون ماده پنج و مراجع ذی صلاح را طی کند و بعد برای تایید طرح معماری آن اقدام شود البته این اواخر شهرداری دنبال تغییر کاربری بوده است‌.

طاهری درباره اینکه آیا ساخت یک‌ مجتمع تجاری در مجاورت بازار صحیح است، گفت: پارکینگ صرف بودن و تجاری سازی کنار بازار درست نیست زیرا بازار خودش ماهیت تجاری دارد و دنبال ایجاد یک‌ مجموعه بعنوان رقیب بازار نیستیم.

گفتنی است احداث پارکینگ تجاری چارسو بدلیل قرار گرفتن در مجاورت بازار بزرگ‌ کاشان و دو خانه ثبت ملی وثقی و مقدم و تاکید بر ساخت واحدهای تجاری بدون انجام فرآیندهای کارشناسی و قانونی در حالی انجام شده است که تاکنون پنج بار حکم توقف عملیات و چهار بار تخریب بخش هایی از خانه تاریخی مقدم را با شکایت میراث فرهنگی به همراه داشته ولی شهرداری کاشان همچنان بدون توجه با احکام قضایی و پاسخ به مکاتبات اداری و سوالات و ابهامات موجود، احداث این پروژه عمرانی را ادامه می دهد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *