استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان و متخصص بیماری های عفونی:

یک بخش دیگر به بخش‌های بستری بیماران کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی اضافه شد

مائده نجفی زاده استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان و متخصص عفونی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به افزایش بستری بیماران مبتلا به کرونا طی روزها و هفته های اخیر اظهار داشت: به دلیل افزایش حجم بستری بیماران یک بخش به بخش های بستری بیماران کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان اضافه شد.


وی با بیان اینکه بستری بیماران بدحال نسبت به هفته های گذشته افزایش معناداری داشته است، ابراز داشت: مهمترین علل افزایش بستری بیماران طی روزهای اخیر حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، مراسم های جشن و عروسی و آیین های مذهبی است که متاسفانه در بخش اعظمی از این تجمعات هیچگونه دستورالعمل های بهداشتی رعایت نمی شود.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان و متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه حتی اگر فردی پیش‌تر این مبتلا شده باشد امکان ابتلای مجدد در آن وجود دارد، تصریح کرد: مواردی در حال حاضر بستری شده اند که حدود سه یا چهار ماه پیش به بیماری کرونا مبتلا شده اند و حال با شدت بیشتری گرفتار این بیماری شده اند.


وی با اشاره به اینکه فرض بر این است که در شرایط کنونی هیچ بیماری به نام سرماخوردگی نداریم، تاکید کرد: همشهریان کاشانی باید توجه داشته باشند که در صورتی که فردی کوچکترین علائم سرماخوردگی را داشته باشد باید فرض را بر بیماری کرونا بگذارد، غیر از اینکه خلاف آن ثابت شود و این مهم حتی برای فردی که قبلا مبتلا به کرونا شده باشد، صدق می کند.


نجفی زاده افزود: مردم باید توجه داشته باشند یکی از مهمترین علل مرگ و میر افراد مبتلا به کرونا مراجعه دیرهنگام به مراکز بهداشتی و درمانی است فلذا در صورت مشاهده هرگونه علائم باید سریعا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و در صورت ابتلا روند درمان را زیر نظر پزشک معالج انجام داده و از هرگونه استفاده خودسر از داروها به شدت خودداری کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *