کدام محدودیت؟ کدام نظارت؟!

در حالیکه برخی از مسئولین و مقامات کشور اعتقاد داشتن که دیگر شاهد پیک کرونا در کشور نخواهیم بود به ناگاه و با افزایش تعداد مبتلایان و موارد بستری بیماران کرونایی روز به روز رکوردها در کشور شکسته شد و در حال حاضر در یک شرایط فوق بحرانی از شیوع ویروس کرونا قرار داریم‌.


در کاشان به دلیل موقعیت جغرافیایی و بافت صنعتی و گردشگری به نظر می رسد تعداد مبتلایان و شدت بیماری از میانگین سطح استان اصفهان و حتی شاید کشور هم فراتر باشد ولی یک سوال ذهن بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت را به خود درگیر کرده است و آن این است که با این اوضاع چرا همه چیز در شهر عادی و اینقدر همه نسبت به آن بی تفاوت هستند؟

اینکه بخواهیم همه کاسه کوزه های شرایط کنونی را بر سر مردمی که در دوگانه تحمیلیِ نان و جان آقایان در ستاد ملی مبارزه با کرونا گیر و گرفتار شده اند، بشکنیم عین بی انصافی خیر بلکه مصداق بارزی از نامردی است ولی چرا هیج نشانی از شاخص های یک شهر در آستانه بحران در کاشان دیده نمی شود جای سوال است؟؟!!

خاضعانه باید ملتی را که بیش از ۱۴ ماه در میدان مبارزه با کرونا جانانه مبارزه کردند را ستود ولی آیا مسئولین هم به وظائف خود عمل کردند یا اینکه فقط در پستوی اتاق های شیک و مجلل کاری خود در پس تصمیمات بالادستی فقط ابلاغ می کنند و نامه نگاری می کنند؟!

اپیدمی وحشتناکی مثل کرونا آنهم با موتاسیون جدید به هیج عنوان با خواهش و تمنا و نامه نگاری و ایجاد دوقطبی های ساختگی دستپختی آقایان مثل نان و جان، سلامت و مذهب، سفر و گردش اقتصادی و غیره و همچنین شعار د حرف حل نمی شود چراکه مبارزه با کرونا دیگر کارزار انتخابات نیست که با چند شعار و دروغ و وعده های توخالی بتوان آن را جمع و جور کرد و بعد بر طبل شادانه بکوبید که ما فلان و بهمان کردیم.
کجای کار اشکال دارد که هنوز که هنوز است هیچکدام از دستورالعمل های محدودیت های هوشمند ابلاغ شده اجرایی نمی شود؟

نه خبری از دورکاری کارمندان است و نه تعطیلی مشاغل و اصناف مورد اشاره در دستورالعمل های ابلاغی و تاسف آورتر اینکه هنوز شاهد دید و بازدید و برگزاری جلسات خلاف دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا در ادارات و دستگاه های اجرائی هستیم‌.

صادقانه بگوئیم که ما اهالی رسانه هم دیگر نسبت به این حجم از بی تفاوتی و بی اهمیتی مسئولین جانمان به لب رسیده است و مانده ایم چگونه سخن بگوئیم و چگونه رفتار کنیم بلکه آقایان مقداری خود را بجنبانند.

در این اوضاع و احوال شما مردم بدانید که لطفا با استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مواظب خودتان و خانواده خود باشید چراکه انگار جان من و شما در نظر دیگران اگر نگوییم بی ارزش بلکه کم ارزش است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *