• شناسه خبر : 5457

کتابخانه سهراب سپهری در دادسرای کاشان افتتاح شد

در آییینی کتابخانه «سهراب سپهری» با بیش از دو هزار جلد کتاب در دادسرای عمومی و ‌انقلاب کاشان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، رئیس دادگستری شهرستان کاشان در مراسم افتتاح این کتابخانه با تبریک ایام دهه فجر گفت: کتاب در جامعه ما با وجود برخورداری از فرهنگی غنی مهجور مانده است و ترویج کتابخوانی در کاهش آسیب ها تاثیر مستقیم دارد.

سیروس افضلی با بیان اینکه بیشتر مشکلات بشریت ناشی از جهل و نادانی است، افزود: هر چقدر تلاش کنیم سطح آگاهی مردم را ارتقا بدهیم در کاهش جرائم و ارتقا امنیت جامعه موثر است.

افضلی با اشاره به اینکه فرهنگیان و افراد تحصیلکرده کمتر مرتکب جرم می شوند، خاطرنشان کرد: آمارهای موجود نشان می دهد که اکثریت افراد بزهکار و مجرمین از دانش و علم کمتری برخوردار هستند.

روح الله دهقانی، دادستان کاشان در مراسم افتتاح کتابخانه سهراب سپهری اظهار کرد: بیشتر حوزه ها با یکدیگر پیوسته هستند و بسیاری از حقوقدان های ایران ادیب نیز بوده اند و امروز زمانی در کارهایمان موفق خواهیم بود که ابعاد مختلف را نیز ببینم.

وی افزود: با توجه به اینکه افرادی که به دادسرا مراجعه می کنند دارای پرونده و یا مشکلی هستند وظیفه داریم در راستای تکریم ارباب رجوع فضا را تلطیف کنیم که بر این اساس نسبت به تاسیس کتابخانه و نصب تابلوهایی از مناظر طبیعی و آثار تاریخی کاشان در دادسرای کاشان اقدام کردیم.

دهقانی با اشاره به نامگذاری این کتابخانه به نام شاعر معاصر کاشان گفت: در کاشان دین خود را به سهراب سپهری ادا نکرده ایم و اگر مولفان کتاب های درسی از این شاعر نمی نوشتند در زادگاهش نیز غریب بود.

 

علی اکبر مرتضایی، فرماندار کاشان در این مراسم اظهار کرد: مراجعه کنندگان به دادسرا می توانند با مطالعه کتاب های این کتابخانه علاوه بر ارتقا آگاهی شان اضطراب های درونی خود را کاهش دهند.

مرتضایی با اشاره به تنوع کتاب های این کتابخانه افزود: تاسیس کتابخانه در دادسرا اتفاقی خوبی برای شهرستان کاشان است و همواره هم به ما یاد داده اند قبل از دعاوی حقوقی حتما مطالعه کنیم تا قبل از مراجعه به قاضی به صلح و سازش برسیم.

عبدالرضا مدرس زاده، مدرس رشته زبان و ادبیات دانشگاه در مراسم افتتاح این کتابخانه با تمجید از این حرکت فرهنگی گفت: این کتابخانه به ما یادآوری می کند اگر جامعه به سوی فرهنگ و هنر سوق داده شود راهروها و اتاق های دادسراها خلوت خواهد شد.

مدرس زاده با اشاره به ویژگی ها سهراب سپهری خاطرنشان کرد: سهراب سپهری از شخصیت ها ارزشمند و معاصر ایران است که چون چراغی روشن دوردست های تاریک را روشن می کند.

کتابخانه سهراب سپهری با بیش از 2 هزار جلد کتاب در حوزه های حقوقی، ادبیات، تاریخی، سیاسی، شعر و داستان با حضور جمعی از مسوولان شهرستان، پژوهشگران فرهنگ و تاریخ کاشان، هنرمندان و اصحاب رسانه در دادسرای انقلاب کاشان افتتاح شد.

همچنین 35 تابلو از آثار تاریخی و مناظر طبیعی منطقه فرهنگی کاشان با عکس هایی از «امیر مقامی» و «محمدباقر نعمتی» در محوطه اداری و راهروهای دادسرای عمومی و انقلاب کاشان در معرض دید مراجعه کنندگان قرار گرفت.

 

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *