مدیرعامل شرکت نوین سیستم کاشان؛

کاشان با کمبود نیروی متخصص در حوزه برنامه نویسی روبروست!

امروز با چالشی جدید در کاشان روبرو شدیم. چالشی که باعث می‌شود شرکت‌های زیادی که در حوزه آی تی و برنامه‌نویسی فعالیت می‌کنند از این شهر کوچ کرده و کار و بار خود را به تهران منتقل کنند.

از همین‌رو با مهندس خوانساری، مدیرعامل شرکت نوین سیستم به گفتگو نشسته و در این مورد با ایشان مصاحبه ای داشتیم.

همراه ما باشید.

– برای ما و مخاطبان از شرکت و فعالیت‌های آن بیشتر توضیح می‌دهید.

شرکت ما در حوزه‌های برنامه‌نویسی ویندوز، وب و موبایل و در کنار آن تولید محتوای اختصاصی فعالیت می‌کند. ما فعالیت خود را با کار روی نرم‌افزار مدیریت آموزشگاه‌های زبان لیمس شروع کرده و علاوه بر توسعه این نرم‌افزار، پلتفرم‌های دیگری را نیز گسترش دادیم.

شرکت نوین سیستم کاشان

– در مورد چالش برنامه‌نویسی در کاشان بیشتر توضیح می‌دهید؟

به همین اندازه خدمت شما عرض می‌کنم که این چالش در دوره‌ای ما را به این فکر انداخت که شعبه ای در تهران تاسیس کرده و بخشی از کمبود نیروی متخصص خود را در آنجا جبران کنیم. اما با کمک و راهنمایی اساتید بزرگ کاشان همچون مهندس محمدی، مهندس ربانی و مهندس حیدری توانستیم موقتاً از آن عبور کنیم.

– در حال حاضر هم برنامه‌ای برای جذب نیرو دارید؟ اگر کارجویی بخواهد در شرکت نوین سیستم مشغول شود باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بله

فرایند مصاحبه و جذب نیروی متخصص برنامه‌نویسی وب و برنامه‌نویسی ویندوز را شروع کرده‌ایم. ما معمولاً بعد از بررسی رزومه‌ها، جلسه یا جلسات مصاحبه‌ای انجام داده و با فرد مورد نظر چند روزی را به صورت آزمایشی کار می‌کنیم.

اگر از نظر تخصصی، اخلاقی و تعامل شخص با تیم و بالعکس مسئله‌ای وجود نداشت، با همکارمان قرارداد همکاری را امضا می‌کنیم.

– مجموعه شما از افرادی که تازه فارغ‌التحصیل شده اند یا سابقه کاری ندارند هم استفاده می‌کند؟

بله

در صورتی که افرادی تازه فارغ‌التحصیل شده باشند یا حتی در حال تحصیل باشند ولی استعداد، پشتکار و ویژگی‌های لازم را داشته باشند، در خدمت‌شان هستیم. 

همانطور که در حال حاضر هم با چندنفر مشابه در حال همکاری هستیم.

– برای نوین‌سیستم چه معیارهایی در انتخاب افراد از همه مهم‌تر است؟

اگر بخواهم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنم:

1. به دنبال رشد و پیشرفت باشند.

2. ساکن کاشان یا اطراف آن باشند.

3. توانایی پذیرش مسئولیت‌ را داشته باشند.

4. و از همه مهم‌تر با اخلاق باشند.

 

– احتمالاً با انتشار آگهی‌های استخدام، رزومه‌های زیادی به دستتان می‌رسد. این رزومه‌ها را چطور غربالگری کرده و چه معیارهایی برای شما خیلی مهم است؟

ابتدا توسط سرپرست‌های هر بخش و هیئت مدیره، بر اساس معیارهای فنی و تخصصی ارزیابی می‌شوند و سپس قرارهای مصاحبه اولیه با افراد تنظیم می‌شود.

– در دوره‌های آزمایشی چه اتفاقی می‌افتد؟

در این دوره همه چیز به تلاش و پیگیری فرد بستگی دارد. البته ما راه و مسیر پیشرفت را نشان می‌دهیم و در صورتی که فرد بخواهد، حتماً به مقصد رسیده و همکاری موفقی خواهند داشت.

  در مورد ساعات کاری نوین‌سیستم توضیح می‌دهید؟

ساعات کاری ما از 8 صبح تا 8 شب به صورت یکسره می‌باشد. اما افراد می‌توانند به 2 صورت تک شیفت یا دو شیفت در شرکت حاضر باشند.

– برای شاد و پرانرژی نگه‌ داشتن همکاران و فضای کاری آن‌ها چه کارهایی انجام داده و انجام می‌دهید.

ساعات کاری انعطاف‌پذیر، کتابخانه و اتاق استراحت اختصاصی برای پرسنل فراهم کرده‌ایم و همیشه هم پذیرای پیشنهادات جذاب همکاران برای شادکردن فضای شرکت  ( که قابلیت اجرا در فضای دفتر شرکت داشته باشند) بوده و هستیم.

شرکت نوین سیستم کاشان

– دغدغه ی شما در فرایند جذب و استخدام چیست؟

همیشه دغدغه من و دیگر مدیران شرکت این بوده و هست که افرادی را استخدام کنیم که مستعد رشد و پیشرفت باشند. این مسیر طولانی که در پیش داریم نیازمند همکاری و همراهی این افراد است.

– برای حسن ختام گفتگو، اگر موردی هست با ما و همشهریان در میان بگذارید.

لازم می‌دانم همینجا تشکر ویژه ای داشته باشم از اساتید گرانقدر و گرامی منطقه کاشان آقایان مهندس محمدی، مهندس ربانی، مهندس حیدری و دکتر رضازاده که از خلق ایده تا اجرای نرم‌افزار هوشمند لیمس همراه ما بودند و از هیچ کمکی در این راه دریغ نکردند.

امیدوارم روزی بتوانیم گوشه ای از زحمات این بزرگواران را جبران کنیم.

در ضمن همچنان پذیرای ارسال رزومه‌هایی که برای ما و از طریق ایمیل job@nscom.ir  ارسال شوند؛ هستیم و آن‌ها را بی پاسخ نخواهیم گذاشت.

انتهای رپورتاژ خبری

نوین سیستم کاشان شرکت نوین سیستم کاشان


    (1) (0)

    مهر 22, 1399

    تبلیغ بود ، تشکر و تمجید بود یا خبر!!!؟

    رضا
    (1) (0)

    رضا

    مهر 22, 1399

    به نظرم یکی از مهم ترین علل نماندن نیروی متخصص در کاشان برآورده نشدن نیاز مالیشون هست. شرکت های کاشان کار خیلی خوب میخواهند با حقوق بسیار کم.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *