• شناسه خبر : 3708

تا پایان هفته جاری:

هوای کاشان ناسالم و در وضعیت نارنجی پیش بینی شده است

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: به دلیل پدیده وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده های جوی، از روز دوشنبه تا پایان هفته هوای منطقه کاشان در وضعیت نارنجی و برای گروه های حساس ناسالم پیش بینی شده است.

عباس ارغوانی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم اظهار کرد: با توجه به شرایط پایداری جو و شرایط دمای پایین شبانه، پدیده‌ وارونگی دما در مناطق شهرستان کاشان و آران‌وبیدگل از روز دوشنبه بیستم آبان تا پایان هفته رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: وارونگی دمای هوا موجب افزایش غلظت آلاینده های جوی بخصوص در مناطق صنعتی و حتی پرتردد شهری شده که موجب آلودگی هوا و قرار گرفتن در وضعیت نارنجی خواهد شد.

وی یادآور شد: وضعیت آلودگی هوا بر اساس شاخص کیفیت هوا (AQI) در وضعیت نارنجی (١٠١-١۵٠) می باشد که از نظر بهداشتی برای گروه‌های حساس ناسالم است.

ارغوانی با توصیه دستورالعمل های احتیاطی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت ناسالم افراد مبتلا به بیماری قلبی و ریوی و سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شایان ذکر است، شاخص کیفی هوا (A Q I )یا شاخص آلودگی هوا (P S I) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکيبات نيتروژن دار- ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ ميكرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف می باشند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش مي دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *