همزمان با نواختن زنگ آب در دبستان پیله‌وریان کاشان:

نخستین گواهینامه مدرسه دوستدار آب اعطاء شد

همزمان در مراسم «نواختن زنگ آب» برای نخستین بار در کشور، گواهینامه احترام به آب به مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان و گواهینامه مدرسه دوستدار آب به دبستان پیله‌وریان اعطاء شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از روابط عمومی آبفا کاشان، نماینده‌ مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: مهم‌ترین واژه و موضوع برای کاشان «آب» است. زندگی و حیات ما به آب وابسته است. اگر آب نباشد همه باید از این منطقه کوچ کرده و به جایی دیگر برویم. اگر آب را حفظ کنیم آینده را حفظ کرده‌ایم.

سید جواد ساداتی‌نژاد افزود: یکی از ویژگی‌های آبفای کاشان ، استقلال این شرکت است. اگر این شرکت مستقل نبود مردم سالانه با چند ماه قطعی آب مواجه بودند و آبفا می‌بایست برای هر کار ساده از اصفهان اجازه بگیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از آموزش و پرورش برای ورود به عرصه‌های اجتماعی گفت: آموزش و پرورش می‌توانست صرفاً به کار آموزشی بپردازد ولی به حوزه‌های اجتماعی وارد شده و نقش موثری در آموزش مهارت‌های اجتماعی ایفا کرده است.

ساداتی‌نژاد یادآور شد: دانش‌آموز عضو فعال خانواده است. کودک هرچه کوچک‌تر و کم‌سن‌تر باشد، در خانه و خانواده موثرتر است. شاهِ خانه و شاهزاده است. اگر قرار باشد کاری در حوزه آب انجام شود باید از طریق کودکان اقدام کنیم.

مدیرعامل آبفای کاشان نیز در این مراسم گفت: اقدامات فرهنگی طی ده سال گذشته در حوزه‌ی مدیریت مصرف به نتیجه رسیده است. امروز شاهد برنامه‌های متنوع و متعدد خودجوش در سطح مدارس شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل هستیم که برای صرفه‌جویی در مصرف آب اجرا می‌شود. باور داریم با وجود این برنامه‌های آموزشی و فرهنگی؛ آینده‌ی آب روشن است.

مهندس محمدرضا اسدی افزود: در حال حاضر وضعیت منابع آب نامناسب است. وضعیت خوبی ندارد. نه تنها در کاشان با کمبود آب مواجه هستیم بلکه این موضوع در سراسر کشور عمومیت دارد. بنابراین برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در کلیه سطوح ضروری و با اهمیت است.

وی تصریح کرد: سالیانه برای ده هزار دانش‌آموزش شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل برنامه‌های آموزشی مدیریت مصرف آب برگزار می‌شود. تک‌تک کودکان سفیران آب در مدرسه، منزل و خانواده هستند و نقش موثری در نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف ایفا می‌کنند.

مدیرعامل آبفای کاشان یادآور شد: بارها اتفاق افتاده است کودکان در خانه و خانواده برای صرفه‌جویی در مصرف آب به بزرگ‌ترها تذکر بدهند که ناشی از آموزش‌هایی است که در مدرسه می‌بینند.

اسدی ابراز امیدواری کرد با تحقق اهداف برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در حوزه‌ی مدیریت مصرف بتوانیم کمبودها گذشته را جبران کرده و آب را برای آیندگان حفظ و حراست کنیم.

در همچنین در این مراسم از کتاب «پلیس آب» رونمایی شد. این کتاب برای گروه سنی کودک و با شعرسرایی شاعر جوان کاشانی آقای محسن سلطانی تهیه و در قطع خشتی چاپ شده است.

مراسم «نواختن زنگ آب» با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آبفای کشور، مدیرعامل و معاونین آبفای کاشان، مدیر آموزش و پرورش کاشان و معاونین، دانش آموزان، مربیان و جمعی از اولیاء و مربیان در مدرسه پیله‌وریان کاشان برگزار شد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *