نخستین ایستگاه نقاشان کوچک حسینی دوستداران محیط زیست

طرح نخستین ایستگاه نقاشان کوچک حسینی دوستداران محیط زیست به مدت چهار شب در حسینیه طوق شیخ رضا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سیدمحمدرضا متشکره رئیس هیئت امنای هیئت عزاداران اباعبدالله الحسین طوق شیخ رضا در این مراسم اختتامیه این طرح اظهار کرد: برگزاری جلسات عزای امام حسین نیازمند ایجاد بسترهای فرهنگی لازم و جلوگیری از بدعت های ناصواب و مشکلات و معضلات برخی از رفتارهای اجتماعی ما می باشد.

وی افزود: هیئت عزاداران اباعبدالله الحسین در سال های گذشته با حمایت اعضای خلاق خود توانسته بود به عنوان اولین هیئت کاشان درسال 82 اقدام به تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی و اخذ مجوز از اداره کل تربیت بدنی استان گردد و پس از آن نیز با اجرای طرح اسکان مسافران نوروزی باعث گسترش این امر پسندیده در حسینیه و تکایای دیگر شهرستان گردید.
.
وی تصریح کرد: در سال های اخیر توجه به مقوله محیط زیست نیازمند آموزش مناسب در سنین پایه هست که در همین راستا اقدام به برگزاری ایستگاه نقاشی کودک در کنار مراسم عزاداری خود جهت آموزش های زیست محیطی برای اولین بار در کاشان نمودیم.

متشکره در پایان گفت: در ایام برگزاری مراسم عزاداری کودکان و نوجوانان با حضور در ایستگاه نقاشی و با همکاری اعضای جمعیت کویر سبز کاشان مباحث محیط زیستی از قبیل آشنایی با زباله های تر و خشک، مواد بازیافتی، تفکیک از مبدا و حفاظت از درختان را در قالب داستان های آموزشی و سوالات و نقاشی های کودکانه فرا گرفتند.

همچنین مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان نیز با تقدیر از تفکر و ایده خلاقانه هیئت عزاداران اباعبدالله الحسین طوق شیخ رضا و دغدغه مندیشان در خصوص محیط زیست اظهار داشت :چنین نگاه هایی در هیئت های کاشان تاکنون به چشم نخورده است و سابقه این هیئت در امور فرهنگی موید دغدغه مندی اعضا و افرادش نسبت به جامعه خویش می باشد.

خسرو اعتماد افزود: چنین نگاه های فرهنگی در هیئات با توجه به اوضاع زیست محیطی حال حاضر کاشان می تواند بخش قابل توجهی از نگرانی دوستداران طبیعت در آینده برطرف کند تا دیگر شاهد صحنه های ناراحت کننده در پایان مراسم های ملی و مذهبی نباشیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه از سال ۹۵ با ایده اعضای جمعیت کویر سبز کاشان طرح جمع آوری و آموزش زباله‌های معابر ترددی، عزاداران حسینی در دستور کار قرار گرفت و به صورت میدانی در جمع عزاداران حاضر شدیم و اقدام و با پاکسازی معابر و خیابان ها از ظروف برجای مانده، تا دیگران را به تفکر و تغییر نگرش مجبور ساختیم.

اعتماد خاطرنشان کرد: خوشبختانه با استمرار این امر شاهد به ثمر نشستن اقدام جمعیت کویر سبز و استقبال مردم و گروه های دیگر و انجام پاکسازی در کنار جمعیت بزرگ کویر سبز در دو سال اخیر هستیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۸۰ نقاش کوچک حسینی دوستدار محیط زیست با اهدای هدایایی از طرف هیئت عزاداران اباعبدالله الحسین طوق شیخ رضا و جمعیت کویر سبز تقدیر شد


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *