• شناسه خبر : 5404

نامزدها وعده های خارج از حیطه وظایف نمایندگان مجلس را ندهند

دادستان کاشان با بیان اینکه کار نماینده مجلس قانون گذاری است، گفت: نامزدها انتخابات مجلس وعده هایی که در حیطه وظایف نمایندگان نیست را به مردم ندهند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، روح الله دهقانی در نشست شرح مصادیق مجرمانه در تبلیغات انتخابات با رسانه‌ها افزود: تخلفات انتخاباتی مشخص است و با مباحث آموزشی و آگاهی بخشی به ستادها و نامزدها می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی تصریح کرد: رسیدگی به تخلفات انتخاباتی با قوه قضاییه است که ستاد پیشگیری از این جرائم تشکیل شده و قضات آماده دریافت گزارشات و شکایت ها هستند.

دهقانی با تاکید به ساماندهی فضای مجازی شهرستان کاشان افزود: در مباحث رسانه هایی که مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد را دارند مطابق با قانون مطبوعات برخورد خواهد شد ولی برخورد با کانال ها و رسانه هایی که فاقد مجوز هستند مانند قواعد جرائم عمومی است.

همچنین مهدی هنرمندی دبیر شورای انتخابات مجلس یازدهم در کاشان در این نشست افزود: قانونگذار هرگونه تخلفات انتخاباتی را مشخص کرده است و در مواردی که در شبکه های مجازی رخ می دهد را می توان مشمول این قوانین قرار داد.

وی با بیان اینکه با رسانه های مجوزدار مشکلی نداریم، افزود: با کانال ها و شبکه های مجازی بدون مجوز که تخلفات انتخابی دارند برخورد بازدارنده باید بشود.

هنرمندی خاطرنشان کرد: تجربیات دو دوره گذشته نشان داده بیشترین تخلفات در فضای مجازی رخ می دهد و افراد باید در هنگام فعالیت در شبکه های مجازی از اقداماتی چون توهین، افترا و استفاده از القاب دروغین برای نامزدها در تبلیغات پرهیز کنند.

مجید نادعلی، مسئول کمیته حقوقی و رسیدگی به شکایات ستاد انتخابات کاشان با بیان موارد تخلفات انتخاباتی در این نشست گفت: قانون به صراحت جرائم مرتبط با انتخابات و تبلیغات را مشخص کرده است

نادعلی سواستفاده از نظرات شخصیت ها در هنگام تبلیغات، تبلیغ علیه نامزدها و هتک حرمت، تبلیغات در پایان مهلت قانونی را از جرائم مرتبط با فضای مجازی دانست.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *