• شناسه خبر : 1836

موضوع حقوق معوق پرسنل شهرداری کاشان بررسی شد

جلسه کمیسیون اقتصادی، برنامه، بودجه و امور حقوقی شورا چهارشنبه با موضوع بررسی حقوق معوقه پرسنل شهرداری کاشان و ارائه پیشنهادات و راهکارهای حل این مشکل با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی، کارشناسان، معاونین، مدیران و مسئولان مربوطه شهرداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، علی هاشمی طاهری، رئیس کمیسیون اقتصادی ،بودجه و امور حقوقی شورا در این جلسه با تاکید بر آنکه دیدگاه و نگرش این کمیسیون به شهرداری تغییر کرده است گفت: باید مشکلات شهرداری در مسائل هزینه ای، درآمدی، پرداخت های حقوق و بدهی به پیمانکاران در این کمیسیون بررسی و ‌حل شود.

وی با اشاره به حقوق معوقه پرسنل شهرداری بیان کرد: پرداخت معوقات حقیقتی است بر گردن شورا و شهرداری که باید آن را پذیرفت و راهکارهایی برای رفع آن پیدا کرد که این مشکل یکبار و برای همیشه حل شود و حقوق ها به روز شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برای حل این مشکل نیاز به آماری دقیق از مقدار طلب پرسنل شهرداری تا مرداد ماه سالجاری داریم و معوقات بازنشستگان و افرادی که در حال بازنشسته شدن هستند بطور کامل و شفاف مشخص شود.

هاشمی طاهری با تاکید به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم نگاه به درون افزود: یکی از راهکار های حل مشکلات کاهش هزینه هاست و ما باید اقتصاد مقاومتی را در خودمان پیدا کنیم.

حقوق معوقه پرسنل جزو پرداخت های ممتاز حساب می شود

علی رسول زاده، رئیس شورای شهر و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی به نامه ای که در خصوص پرداخت معوقات به شهردار نوشته شده اشاره کرد و گفت: پرداخت حقوق معوقه دستمزد همه پرسنل اعم از اداری، کارگری و کارمندی شهرداری و سازمان های وابسته جز پرداخت های ممتار حساب می شود.

وی در ادامه افزود: باید کلیه منابع درآمدی، مالی و تملکی شهرداری ابتدا در کمیته تخصیص اعتبارات درآمدی نگارش شود و در دستورالعمل خزانه داری جهت پرداخت دستمزد کلیه پرسنل شهرداری و سازمان های وابسته تخصیص داده شود و از پرداخت سایر هزینه ها قبل از پرداخت حقوق ها خودداری شود.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت ویژه درآمدها و هزینه ها اظهار داشت: بزرگ ترین دغدغه کنونی مدیریت شهری پرداخت معوقات حقوق پرسنل است و کمیسیون اقتصادی به طور جدی وارد شده است؛ پس باید وجود معوقات را بپذیریم و از توجیه کردن آن اجتناب کنیم.

رسول زاده خاطرنشان کرد: افراد زیادی در شورا و شهرداری وجود دارند که تجربه و تفکرات خوبی در جهت حل این مشکل دارند و هر کسی که لازم باشد باید درجلسات حاضر شود تا بتوانیم بدون هرگونه جهت گیری با کمک و همفکری هم این مشکل را حل کنیم.

تصدی گری باید در شهرداری از بین برود

علیرضا مفرح، نائب رئیس شورای شهر نیز در خصوص کاهش هزینه ها گفت: تصدی گری ها در شهرداری باید از میان برود و از منابع موجود استفاده بشود شهرداری کشتارگاه و پسته کاری دارد درحالی که تاکنون محصولی از آن را ندیده ایم این زمین ها را می توان به بخش خصوصی واگذار کرد و اجاره بهایش را گرفت.
وی در خصوص ایجاد درآمد پایدار گفت: باید راهکاری برای آوردن میدان 9 دی و زمین های خیمه کبود در محدوده شهرداری پیدا کرد که بی شک با ساخت جاده مرغوبیت زیادی پیدا می کنند.

باید شاکله انسانی و چارت درآمدی مناسب تعیین کرد

سید مهدی ناظم رضوی، عضو کمیسیون اقتصادی،برنامه و بودجه شورا گفت: فروش زمین و کارهایی از این دست حکم مُسکن را دارند اما نخستین کاری اساسی که باید انجام شود تعیین شاکله انسانی و چارت درآمدی مناسب این کار است.

وی با تاکید بر مخالفت با تعدیل نیرو گفت: نیروهای انسانی را باید در جاهای مناسب به کار گرفت همچنین منابع زیادی در اختیار شهرداری است که باید برای بهرده برداری از آن وقت بگذارد، باید نوآوری شود و از خرید های غیرضروری دوری شود اینها راه کاهش هزینه است.

وی در ادامه تصریح کرد: باید از تراکم فروشی ها دوری کرد بالاخره روزی زمین ها به پایان میرسد باید چاره ای برای بهره برداری از پتانسیل موجود پیدا کرد.

ناظم رضوی خاطرنشان کرد: در مقوله شهرسازی به جای دید درآمدی باید با دید معمارانه وارد شد؛ این دیدگاه اشتباه و خیانت به شهر است و نمونه آن فروش پلاک های کوچک با تراکم بالاست که سبب ایجاد ترافیک در شهر شده است.

در فروش زمین و پرداخت معوقات باید تعادل را حفظ کرد

عفت پدرام فر، عضو شورای شهر، در این نشست اظهار داشت: علاوه بر کسب درآمد پایدار باید به چگونگی کاهش هزینه ها هم توجه کرد.

پدرام فر تصریح کرد: در فروش زمین و پرداخت معوقات باید تعادل را حفظ کرد که همه سرمایه هایمان صرف پرداخت حقوق نشود.

 

پرداخت حقوق در بخش های مختلف از اولویت های شهرداری است

مجتبی ولی پناه ،معاون اداری مالی شهرداری،در این نشست اظهار داشت: پرداخت حقوق در بخش های مختلف از اولویت های شهرداری است و هر نقدینگی که ‌وارد شهرداری می شود نخست در بخش حقوق و بعد از آن پرداختی سایر هزینه ها صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: پرداخت حق پیمانکار ها نقدی نیست و حق پروژه ها و پیمانکاران عموما با اسناد دریافتنی پرداخت می شود و صد درصد نقدینگی شهرداری در حوزه حقوق و دستمزد هزینه می شود.

وی با تاکید برآنکه نهاده قابل اتکای شهرداری زمین است، افزود: نخست باید مشخص شود نهاده قابل واگذاری چقدراست و چه میزان خروجی دارد وآیا امکان جایگزینی زمین ها هست یا نه و سپس در رابطه با فروش آن تصمیم گرفت.

ولی پناه در پایان گفت: باید به دنبال جمع کردن درآمدهای خردی رفت که مورد توجه نیست اگر عوارض نوسازی و صنفی وصول شود همه مطالبات از شهرداری پرداخت می شود ضمن آنکه باید توجه داشت این مطالبات جوری وصول شود که به مردم فشار نیاید و در حال حاضر مهم ترین منبع کمکی به شهرداری پارلمان محلی است.

املاک مرغوب برای فروش نداریم

حسن نعناکار، معاون فنی و شهرسازی شهرداری کاشان در این نشست با تاکید بر شرایط اقتصادی حاکم گفت: چرا باید حقوق ها معوق شود؟ طی یکسال و نیم پیش قیمت زمین ها دو برابر شده است اما افزایش تعرفه عوارض شهرداری تنها 10 درصد است.

وی تصریح کرد: سهم شهرداری از ارزش افزوده مثل پارسال است درصورتی که با افزایش قیمت ها باید ارزش افزوده هم افزایش می یافت از سوی دیگر حقوق های پرداختی حدود۳۰ تا 40 درصد نسبت به سال پیش افزایش یافته در صورتی که منابع درآمدی شهرداری رشد نکرده است.

نعناکار خاطرنشان کرد: در حال حاضر املاک مرغوب، نقد و آماده که بتوانیم از فروش آن به درآمد بالایی برسیم و مشکلاتمان حل شود نداریم.

کمیته ویژه درآمد در شهرداری تشکیل شده است

عباس شافعی، مدیر درآمد شهرداری،در این نشست اظهار داشت: در شهرداری کمیته ویژه درآمد وجود دارد که متشکل از شهردار، معاونت اداری مالی، معاونت شهرسازی و مدیران درآمد، املاک، مالی و شهردارهای مناطق هستند و هفته ای یک جلسه برگزار می شود و اولویت اول این کمیته ایجاد نقدینگی برای پرداخت حقوق است.

وی در ادامه بیان کرد: کارکنان شهرداری بین تمامی کارمندان نه دولتی به حساب می آیند و نه خصوصی و پس از تصویب قانون خدمان کشوری در مجلس حقوق همه کارکنان دولت افزایش چشمگیری داشته اما حقوق کارمندان شهرداری افزوده نشده است.

وی با تاکید به حقوق های معوقه افزود: باید منابع جدیدی ایجاد شود که عقب ماندگی حقوق ها را تا حدی جبران کرد از جمله آن پرونده چهارده میلیاردی طلب ما از دولت است که تقریبا می تواند یک ماه حقوق عقب افتاده ما را جبران کند.

شافعی خاطرنشان کرد: مطالبات دولتی ثبت شده درسامانه سماد را داریم که در اسناد خزانه وزارت دارایی قابل پیگیری هست و علاوه برآن با متمرکز شدن روی برخی منابع زمین می توان مردم را در مزایده های عمومی شركت بدهیم و از این طریق بخشی از معوقات را بپردازیم.

 

مجموع بدهی های شهرداری حدود 52 میلیارد تومان است

محمد شفافی، مدیر مالی شهرداری، نیز در در خصوص معوقات شهرداری گفت:تمام کارمندان شهرداری و سازمان های تحت نظارت آن به یک میزان معوقه دارند و برج ۳،۴،۵سال جاری را طلب کارند.

شفافی تصریح کرد:مجموع بدهی های شهرداری حدود 52 میلیارد تومان است که باید در پرداخت آن اتمام ورزید.

پرسنل شهرداری انگیزه کافی برای کار ندارند

عباس قدیری مدیر واحد سرمایه گذاری شهرداری نیز در این نشست اظهار داشت: تا زمانی که موضوع و معضل پرداخت حقوق حل نشود پرسنل شهرداری انگیزه کافی برای کار ندارند.

وی تصریح کرد: در مدیریت بحران باید راهکارها و سیاست های جدیدی را داشته باشیم که در رسیدن به پول تسریع شود، برای فروش زمین بسته های متنوعی ارائه شود و برای تشویق سرمایه گذار قیمت های متعادل روی زمین ها بگذاریم و در بحث ماده صد و یک انعطاف پذیری صورت بگیرد همچنین بوروکراسی اداری باید آسان شود.

شهرداری به جای فروختن املاک آنها را اجاره بدهد

حامد دادائی، مدیر املاک شهرداری در این جلسه گفت: سیاست شهرداری باید به جای فروختن املاک به سوی اجاره دادن آن برود و یا از طریق مشارکت با بخش خصوصی سهمی را بگیرد تا از این طریق بتوان درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد کند.

وی تصریح کرد: باید کمیته احیای املاک ایجاد شود تا از طریق آن نخست زمین های مرغوب را ساخت و بازسازی کند و بعد به دنبال فروش یا اجاره آن برود که درآمد بیشتری کسب کند.

دادائی با تاکید برکسب درآمد برای شهرداری گفت: شهرداری می تواند پیش از احداث جاده، زمین های بر خیابان را به تملک خود درآورد تا از آن طریق سود خوبی حاصل کند.

شایان ذکر است در این جلسه پیشنهادات دیگری برای حل مشکل حقوق های معوقه کارکنان شهرداری رد و بدل شد که به شرح ذیل می باشد.

فروش اموال و تعامل با اتاق اصناف، ایجاد شرایط جدید یا اصلاح شرایط جدید برای جذب جرایم ساختمانی و عوارض نوسازی، پیگیری و وصول عوارض های شهرسازی، اصناف و نوسازی،ایجاد طرح جامع درآمدی برای شهرداری،وصول و مطالبات و دیون دولتی با همکاری شورای شهر و شهرداری، ارائه طرح های درآمدی متنوع مثل طرح‌پیش فروش مجوز های شهرداری از طریق بانک، برنامه ریزی وصول درآمد های ماده 100 باقی مانده از شهرداری های مناطق، پیگیری وصول عوارض صنایع آلاینده وعوارض بر قراردادها توسط نماینده شهر در مجلس، از سرگیری دریافت عوارض سینما و نمایش توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و پیگیری بدهی چندساله بانک شهر از بانک مرکزی از دیگر پیشنهادهای ارائه شده در جلسه کمیسیون اقتصادی شورای شهر کاشان بود.

لازم به ذکر است که جلسه بعدی کمیسیون اقتصادی،برنامه و بودجه شورا با حضور مسئولان ذی ربط ،کارشناسان و اعضای شورای شهر پانزده روز دیگر با پنج محور بیان چهارچوب وصول مطالبات،منابع درآمدی جدید،گزارش جامع درآمدی پایدار، لیست زمین های موجود قابل فروش و توافقات برگزار خواهد شد.


    ابوالفضل
    (0) (0)

    ابوالفضل

    آگوست 22, 2019

    دشت ناجی اباد از پمپ بنزین بلوار امام رضا تا عوارضی بدلیل کمبود اب تقریبا کشاورزی کمی دارد همچنین با توجه به کمبود اب بهتر است این بخش از کشاورزی تبدیل به مسکونی بشه-- پیشنهاد میکنم این قسمت از ناجی اباد بیاد جز شهر و سند و پروانه صادر کنن اینجوری میتونن هم ب کمبود اب کمک کنن و هم در امد خیلی بالایی کسب کنند

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *