رئیس مرکز بهداشت کاشان:

مراجعات به مراکز درمانی یک‌دوم کاهش پیدا کرده اما همچنان پراکندگی ابتلا در تمام شهر وجود دارد

مسعود دهقانی در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اصول پیشگیری در عدم ابتلا به ویروس کرونا عدم حضور در تجمعات، دورهمی ها و مهمانی هاست، اظهار داشت: در جمع های بالای پنج نفر، زیر یک سقف و در مدت حضور ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای اگر یکی از افراد جمع ناقل باشند حتی با وجود زدن ماسک می تواند دیگر اعضای آن جمع را هم به ویروس کرونا مبتلا کند.


وی با بیان اینکه یکی از مهمترین نگرانی و دغدغه‌ها دورهمی‌های شب یلدا به خصوص به صورت سنتی و دیدار حضوری از بزرگان است، ابراز داشت: در صورت این اتفاق شاهد اتفاقات ناخوشایندی خواهیم بود که ابتلا و آسیب پذیری همان سالمندان که به دیدن آنها می‌رویم ممکن است یکی از پیامدهای ناگوار این دورهمی‌ها باشد.

رئیس مرکز بهداشت کاشان با اشاره به اینکه اگر نوجوان، کودک و یا جوانی به کرونا مبتلا و بی‌علامت باشد ممکن است دیگران به خصوص سالمندان را هم به این ویروس مبتلا کند، تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیشترین بستری‌ها و فوتی‌ها مربوط به گروه سنی سالمند بوده‌است و به همین دلیل باید از هرگونه تجمع و دورهمی و دید و بازدیدهای گروهی و خانوادگی در شب یلدا خودداری کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روند پذیرش بیمارستانی نسبت به آبانماه به حدود یک سوم کاهش پیدا کرده‌است، خاطرنشان کرد: مراجعات سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی منطقه کاشان نیز حدود یک دوم کاهش پیدا کرده‌است.

دهقانی با بیان اینکه تعداد مبتلایان PCR مثبت نسبت به آبانماه در کاشان یک دوم شده‌است، گفت: الان تعداد کمتری از ابتلا را نسبت به آبانماه داریم ولی در همه جای شهر مورد مثبت داریم.

وی افزود: درست است که نسبت به قبل تعداد موارد مثبت کمتر شده‌است ولی بیماری وجود دارد و همچنان در حال شیوع بوده و پراکندگی ابتلا به ویروس کرونا در تمام سطح شهر کاشان وجود دارد.

رئیس مرکز بهداشت کاشان تاکید کرد: در صورتی که شهروندان کاشانی در شب یلدا همچون سال های پیش بخواهند با حضور و تردد در جمع‌های دورهمی و خانوادگی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوتاهی کنند متاسفانه شاهد افزایش موارد ابتلا، بستری و فوت بیماران مبتلا به کرونا را در هفته‌های آینده خواهیم بود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *