• شناسه خبر : 12468

قبض‌های میلیونی آب اهالی روستاهای کاشان را شوکه کرد

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، این روزها قبض های نجومی برای برخی از مشترکان در روستاهای شهرستان کاشان صادر شده است که در یک دوره مصرف تا شش میلیون تومان نیز قبض آب صادر شده است و این موضوع موجب نارضایتی شهروندان شده است.


با دریافت قبض آب برای مصرفی مشترکان در روستاهای شهرستان کاشان کاربری این مشترکان از خانگی به اقامتگاه خانگی تغییر پیدا کرده است و از این رو در دوره 40 روزه و با مصرف آب 176 مترمکعب آب حدود سه میلیون تومان قبض صادر شده است.

در قبض صادر شده دیگری در یک دوره 116 روزه با وجود آنکه آبی مصرف نشده است اما 18 مترمکعب مصرف دوره ثبت شده و حدود 50 هزار تومان نیز مبلغ آبها صادر شده است و نوع کاربری نیز اقامتگاه خانگی ثبت شده است.

احسان موسی زاده در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، ضمن انتقاد اهالی روستای سار نسبت به صدور قبض های آب میلیونی اظهار داشت: این موضوع موجب ناراحتی اهالی روستای سار شده است و در این اوضاع اقتصادی این موضوع نیز به یک دغدغه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مراتب اعتراض اهالی روستای سار کاشان به مدیریت امور آب و فاضلاب بخش نیاسر اعلام شده است، افزود: جمعی از اهالی روستای سار نیز در این زمینه اعلام کردند که توانایی پرداخت آب بها با کاربری اقامتگاه خانگی را ندارند و لازم است در این زمینه تحدید نظر صورت پذیرد.

عضو شورای روستای سار از توابع شهرستان کاشان با بیان اینکه معوقات سنگینی برای مشترکان روستایی صادر شده است، ابراز داشت: لازم است آب و فاضلاب در نوع مصرف کاربری مشترکان در روستاها تجدید نظر کنند چراکه این موضوع در حمایت از روستائیان در تناقض است.

این موضوع نه تنها در روستای سار کاشان بلکه در تمامی مشترکان روستایی در شهرستان کاشان اعمال شده است؛ دلیل اینکه نوع کاربری منازل روستایی در کاشان به اقامتگاه خانگی تغییر پیدا کرده است مشخص نیست و دلیل و توجیهی نیز در این زمینه از سوی آبفا اعلام نشده است.

یکی از اهالی روستاهای شهرستان کاشان در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، ضمن انتقاد از صدور آب برای بالا اظهار داشت: دلیل تغییر نوع کاربری را متوجه نمی شوم؛ قبض آب بها با کاربری اقامتگاه خانگی صادر شده است و هزینه بالایی را به ما تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه چرا آبفا هزینه های خود را از روستائیان به این شیوه اخذ می کند، افزود: نمی دانیم که آیا خود کارمندان و مسئولان آبفا نیز اگر خانه ای در روستا داشته باشند نوع مصرف کاربری آنان اقامتگاه خانگی است یا نه؟؛ این موضوع برای ما بسیار گران تمام شده است.

یکی دیگر از اهالی روستاهای شهرستان کاشان با بیان اینکه مصرف یک دوره هزینه ای حدود سه میلیون تومان برای ما در بر داشته است، اظهار داشت: این موضوع جالب است که من باید 60 درصد از حقوق خود را برای پرداخت آب بهای منزل مسکونی خود در روستا بپردازم.

وی با بیان اینکه دلیل و استدلال این موضوع از سوی مسئولان مشخص نیست، افزود: صدور قبض چند میلیونی برای یک روستازاده هیچ توجیهی ندارد؛ آیا این یارانه مصرف برای افرادی که در مناطق خوش نشین ویلا با استخر دارند وجود دارد یا همانند ما آب بها پرداخت می کنند؟

این شهروند روستایی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی هر روز بیشتر به ما فشار وارد می کند، ابراز داشت: جدای از این موضوع هر روز نیز با مشکلات مختلفی رو به رو هستیم که یکی از این مشکلات و دغدغه ها همین آب بهایی است که اخیرا برای مشترکان روستایی صادر شده است.

عباسعلی کحال نیز در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، با بیان اینکه این موضوع ابلاغیه از سوی وزارت نیرو بوده است، اظهار داشت: اگر مامور آبفا برا قرائت کنتور به درب منزل مراجعه کرده و طی دو الی سه مرتبه در منزل فردی حضور نداشت این کاربری به اقامتگاه غیردائم تغییر پیدا می کند.

وی با بیان اینکه این تصمیم به نوعی عامل بازدارندگی دارد، افزود: برخی از افراد منازل در روستا دارند و آخر هفته ها در آنجا اقامت دارند و در آن مدت میزان قابل توجهی آب مصرف می شود و بر این اساس این اقدام به نوعی عاملی برای بازدارندگی مصرف در نظر گرفته شده است.

مدیر روابط عمومی آبفا کاشان با بیان اینکه مشترکان که نسبت به این موضوع معترض هستند می توانند جهت بررسی به اداره آبفا مراجعه کنند، ابراز داشت: با بررسی کارشناسان نوع کاربری با توجه به سکونت در محل مشترک تغییر پیدا می‌کند.


    علیرضا بابایی ساری
    (0) (0)

    علیرضا بابایی ساری

    آگوست 27, 2021

    سلام این قبض خونه ی پدری ماست چرا کامنت پست محدوده اولا مادرمن اقامت دایم داره سار ولی قبض رو اقامتگاه زدن که خلاف واقعیته دوما ما همچین مصرفی نداریم چون نه استخر داریم نه باغ برا آبیاری احتمال خطا یا خرابی کنتور هست البته قبض دو دوره همین شکلی اومده سوما جوی آب دایم تو حیاط ما رد میشه و نیازی به آب شرب برا درخت نداریم چهارما این نوع قبض برا اکثریت روستا اومده برای مصرف سی چهل متری های هم تا هفتصد هزار تومن اومده پنجما نه توان پرداخت همچین مبلغی رو داریم نه قصد پرداخت شیشما آب روستا مال خودمونه و لوله کشی آب هم توسط اهالی انجام شده بعد انقلاب هفتما کسایی که میگن خوش نشین یا مصرف مازاد داشتن منتظر قبض هاشون باشن مخصوصا روستاها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *