صدور حکم قضایی برای متخلفان شکار و صید در کاشان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از صدور حکم قضایی برای متخلفان شکار و صید در زیستگاه های این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، حسین خادمی افزود: متخلفین پس از اقدام به شکار غیرمجاز چهار کل وحشی در زیستگاه های کاشان دستگیر و با تنظیم صورتجلسه پرونده به مراجع قضايي ارجاع داده شد.

وی تصریح کرد: دادگاه تخلف شکارچیان را با توجه به دفاعیات متهمان و سایر قرائن اثباتی بزه های انتسابی را محرز دانسته و با استناد به ماده ۲۶۵ قانون آیین دادرسی کيفري مصوب ۱۳۹۲ با اصلاحات بعدي قرار جلب به دادرسي براي متهم صادر و اعلام شد.

خادمی یادآور شد: شکار و حتی اقدام به شروع به شکار در زیستگاه های حیات وحش توسط متخلفان جرم است و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید، متخلفان تحت تعقیب و مجازات قرار می گیرند.

رئیس اداره محیط زیست کاشان از صدور رای قطعی جزای نقدی و ضبط اسلحه و مهمات از متخلفین شکار در منطقه حفاظت شده بر زک و قمصر به نفع دولت در پرونده ای دیگر خبر داد.

خادمی خاطرنشان کرد: متخلفین شکار و صید به دلیل نگهداری و حمل دو قبضه سلاح بدون مجوز دستگیر شده بودند در دادگاه پس از اثبات بزه های انتسابی به علت داشتن سلاح شکاری دو میلیون تومان و پرداخت 800 هزار تومان جزای نقدی بابت سلاح جنگی و ضبط سلاح و مهمات به نفع دولت محکوم شدند.


    علی
    (0) (0)

    علی

    شهریور 29, 1398

    با سلام بنظر بنده جریمه ها باید به قدری زیاد باشد که نه تنها دستگیر شدگان بلکه هرکسی که از نتیجه دادگاه مطلع شد حتی فکر شکار غیرقانونی هم به مخیله اش خطور نکنه.

    محمد رضا اکبرزاده
    (0) (0)

    محمد رضا اکبرزاده

    شهریور 31, 1398

    با سلام .از بین بردن گونه های حیات وحش و جریمه های اندک فقط باعث خنده شکارچیان می شود .وقتی یک بره با وزن متوسط بیش از 3 میلیون ارزش دارد.جریمه شکار کل وحشی 800 هزار تومان آن هم داخل زیستگاه حیوان. اگر سه بار جریمه شود ولی در بار چهارم موفق شود باز هم سود کرده است

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *