ساماندهی وضعیت بازار تاریخی کاشان با مشارکت اجتماعی

رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کاشان از اقدام مشترک این اداره و شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی (ناحیه بازار) در جذب مشارکت اجتماعی برای ساماندهی وضعیت مجموعه تاریخی بازار کاشان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مهران سرمدیان اظهار داشت: به منظور جلب مشارکت های اجتماعی برای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی موجود در مجموعه ارزشمند بازار تاریخی کاشان نشست هایی با کسبه و تشکیل هیأت امناء به ویژه برای بناهای تاریخی شاخص بازار از جمله سراها و تیمچه ها برگزار شده است.

وی با اشاره به اتخاذ تصمیماتی برای ساماندهی، مرمت، حفظ و احیاء بازار کاشان با مشارکت اجتماعی افزود: جلسه همفکری و تصمیم گیری برای موضوع پیشگیری تخلفات تعمیراتی در مغازه های بازار و بناهای ارزشمند بافت تاریخی با مدیر شهرداری منطقه ویژه تاریخی فرهنگی و دیگر مسئولین مرتبط در چند روز گذشته برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: برای تهیه طرح حفاظتی و مرمتی سرای غفارپور و در راستای تامین هزینه مورد نیاز مشارکت در این زمینه چهارمین جلسه مشترکی با حضور جمعی از کسبه و هیأت امنای این مکان تاریخی و اداره میراث فرهنگی کاشان تشکیل شد.

سرمدیان در پایان گفت: در بین 330 اثر تاریخی ثبت شده کاشان در فهرست آثار ملی کشور مجموعه بازار تاریخی یکی از پر رونق‌ترین و باشکوه‌ترین بازارهای ایران به شمار می‌آید که در دوران صفویه اوج و رونق زیادی داشت.

مجموعه بازار کاشان در تاریخ ۸ شهریور ۱۲۵۵ با شماره ثبت ۱۲۸۴ در فهرست ملی آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *