• شناسه خبر : 5308

رونق کاشان در گروی احیا سیلک است

دادستان کاشان با بیان اینکه رونق کاشان در گروی احیا سیلک است، گفت: برای ساماندهی حریم درجه یک محوطه باستانی سیلک و جلوگیری از ساخت وسازها می توان از ظرفیت های دستگاه قضایی این شهرستان استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، روح الله دهقانی در چهارمین جلسه هیات امناء صندوق هدایت منابع مالی سیلک افزود: با بررسی تغییرات و ساخت وسازهای انجام شده در عرصه و حرائم تپه های سیلک به وضوح می توان به غفلت و سهل انگاری نهادهای ذی ربط در پاسبانی این میراث گرانبها پی برد.

وی تصریح کرد: احیای این محوطه هفت هزار ساله نیازمند اهتمام مسوولان شهرستان و کمک عموم مردم است زیرا صاحبنظران با توجه یافته ها و کاوش ها در سیلک معتقدند ارزش و جایگاه این محوطه باستانی از برخی جهات از جمله اینکه چند دوره هزار ساله تاریخی را می توان یکجا مشاهده کرد حتی از آثاری مثل تخت جمشید بالاتر است.

دهقانی سیلک را شناسنامه و هویت تاریخ ایران دانست و افزود: واقع شدن این اثر باستانی چند هزار ساله در بافت شهر و دسترسی آسان مردم برای بازدید از این مجموعه بی نظیر فرصت مغتنمی است که مردم و مسئولین نباید آن را از دست بدهند.

دادستان کاشان یادآور شد: در راستای برنامه های حبس زدایی و محکومیت های جایگزین حبس در قوه قضاییه می توان از برخی محکومان در جهت خدمات عمومی در راستای حفظ تپه های سیلک کاشان استفاده کرد.

دهقانی به برگزاری جلساتی به صورت ماهانه در راستای احیا و ساماندهی محوطه باستانی سیلک کاشان تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع حدود یک ‌ماه ‌‌‌‌پیش به همراه قضات دادسرای عمومی و ‌انقلاب کاشان بازدید میدانی از تپه های هفت هزار ساله سیلک انجام شد.

گفتنی است چهارمین جلسه هیات امناء صندوق هدایت منابع مالی سیلک با حضور نماینده مردم کاشان در مجلس، فرماندار، دادستان، شهردار، رئیس اداره میراث فرهنگی، مدیر پایگاه محوطه باستانی سیلک، و نمایندگان اداره راه و شهرسازی این شهرستان به منظور تسهیل و تسریع در فرایندهای اجرایی ساماندهی عرصه محوطه سیلک تشکیل شد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *