رفتار غیرحرفه‌ای میراث فرهنگی با راهنمای گردشگری/ راهنمایان در ابنیه تاریخی کاشان حضور پیدا نکردند

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، بر اساس مشاهدات عینی صورت گرفته امروز در هیچ کدام از ابنیه تاریخی کاشان راهنمایان گردشگری وجود نداشتند و این موضوع جای سوال داشت که در پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد برخورد نامناسب با یکی از راهنمایان گردشگری از سوی میراث فرهنگی کاشان موجب شده تا راهنمایان گردشگری ابراز ناراحتی و گلایه خود را با عدم حضور در ابنیه تاریخی اعلام کنند. 

میراث فر هنگی کاشان

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، اظهار داشت: روز گذشته یکی از مسئولان میراث فرهنگی کاشان با یکی از راهنمایان گردشگری رفتار بسیار نامناسبی داشته است و به راهنما اعلام می‌دارد که باید محل باغ فین را ترک کرده و کارت شناسایی وی را نیز از او می‌گیرد. 

وی افزود: راهنمایان گردشگری از هنرجویان و دانشجویانی هستند که بر اساس علاقه و به صورت رایگان در ایام پیک حضور گردشگر در ابنیه تاریخی حضور پیدا می کنند در حالی که پیش از حضور آموزش‌های لازم را می‌بینند، از آنان آزمون اخذ می‌شود و تاییدیه‌های لازم را اخذ می کنند. 

این منبع آگاه با بیان اینکه این رفتار یک مسئول در شان و شخصیت وی نبوده است، ابراز داشت: پس از آنکه این اتفاق برای همکار ما به وقوع پیوست مقرر شد که راهنمایان گردشگری به نشانه نارحتی از رفتار و اقدام صورت گرفته در ابنیه تاریخی حضور پیدا نکنند و از این جهت از ساعت 16 روز گذشته تاکنون هیچ راهنمای گردشگری در ابنیه تاریخی حضور ندارد. 

وی با بیان اینکه این مقام مسئول باید رسما از رفتار انجام داده خود عذرخواهی کند، گفت: در امور اداری سلسله مراتبی وجود دارد که باید رعایت شود و هرگونه موضوع باید از سلسه مراتب خود پیگیری شود و در رابطه با رفتار صورت گرفته نیز شکایتی تنظیم و به اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان تحویل داده شده دست.

@ahlekashanam


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *