درخشش هنرمندان کاشان در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از دریافت ۱۸ مهر اصالت ملی در رشته های متنوع صنایع دستی خبر داد.

به گزارش اهل کاشانم، احمد دانائی نیا با اعلام این خبر گفت: هنرمندان جهان- شهر کاشان موفق به دریافت ۱۸ مهر اصالت ملی در رشته های زری بافی، مخمل نقش برجسته، شعربافی، گلیم بافی، زیلو بافی، رودوزی های سنتی،  قلمزنی و خراطی شدند.

دانائی نیا تصریح کرد: طی مراسمی که ۱۶ تا ۲۰ دیماه با میزبانی استان فارس برگزار شد، استان اصفهان با ارائه ۱۲۱ اثر، موفق به دریافت ۷۲ مهر اصالت ملی شد  که ۱۸ اثر به هنرمندان کاشانی تعلق گرفت.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان نیز با تأکید بر اینکه  ۲۷ اثر از هنرمندان جهان- شهر کاشان برای ارزیابی و داوری ارسال شده بود، اعلام کرد که نهایتا ۱۸ اثر موفق به دریافت نشان اصالت ملی شد. 

محمد بینوا با تأکید بر اینکه مهر اصالت ملی به نوعی نشانه مرغوبیت کالا است، تصریح کرد: آقای مسعود پور تحویلی در رشته خراطی با ۲ اثر، خانم‌ افسانه رجبی در رشته قلمزنی با ۱ اثر، آقایان سید رضا یاالله، محمود تمتاجی و محمد بینوا در ر رشته‌ی زری بافی هر کدام با ۱ اثر، آقای جمشید خداداد نوش آبادی در رشته مخمل نقش برجسته با ۱ اثر، آقای علیرضا غفاریان و خانم ها سمیه شریفی و معصومه بینوا در رشته شعربافی هر کدام با ۱ اثر، خانم ها نرگس فخیمی و فاطمه سادات محتشمی در رشتهرودوزی سنتی هر کدام‌ با ۱ اثر، آقایان سید علی همتی در رشته گلیم بافی با ۲ اثر، محمد حسین فدوی در رشته زیلوبافی با ۱ اثر، آقای علی بی نواو خانم لیلا پایمرد در رشته زری بافی با ١ اثر مشترک، آقای سید رضا یاالله و خانم سمیه تقی زاده در رشته‌ شعربافی با ۱ اثر مشترک و آقایان محمد حسن فدوی و عباس گلکار با ١ اثر مشترک در رشته زیلوبافی حائز دریافت مهر اصالت ملی شدند.

این هنرمند نساجی سنتی در پایان اذعان داشت: تا پیش از این هنرمندان صنایع‌دستی کاشان ۶۰ مهر اصالت ملی دریافت کرده بودند که با احتساب ۱۸ مهر اصالت ملی‌ جدید، تعداد مهر های اصالت ملی به ۷۸ رسیده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *