• شناسه خبر : 8480

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا:

داروهای گیاهی مطرح شده برای مقابله با کرونا مورد تایید کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا نیست

مینو محرز عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: داروهای گیاهی مطرح شده برای مقابله با کرونا مورد تایید کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا نیست.

مینو محرز در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه داروهای گیاهی مطرح شده در رسانه ها برای مقابله با کرونا در کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح نشده است، اظهار داشت: اعضای این کمیته نسبت به کم و کیف این دارو ها هیچ گونه اطلاعی ندارند.

وی با بیان اینکه ما هیچ خبری از این داروها نداریم که چی هست و چه تحقیقاتی روی آن انجام شده، ابراز داشت: ما نمی دانیم که چطور معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت به این داروها مجوز داده اند چراکه تمام این داروها باید در کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا باید مطرح، تایید و سپس مورد استفاده قرار گیرد.

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا

عضو کمیته ملی ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح کرد: در ارتباط با داروهای گیاهی مطرح شده برای کرونا ٰ نامه ای هم به وزارت بهداشت ارسال شده است.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده توسط دو شرکت آمریکایی و آلمانی برای کشف واکسن کرونا که اخیرا اخبار آن منتشر شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این واکسن نتایج بسیار رضایت بخشی در پی داشته است و توانسته است ۹۰درصد برای عدم ابتلا به کرونا موثر باشد.

محرز افزود: نحوه ساخت این واکسن و تکنولوژی بکار رفته در ساخت آن و همچنین روشی که برای ساخت آن به کار رفته است به گونه ای است که برای هر بیماری ویروسی دیگری که تاکنون واکسن ی ساخته نشده با این روش میتوان واکسن آن را ساخت.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *