خطر جدی از بابت آنفلوآنزا کاشان را تهدید نمی کند/ مشکل کمبود انسولین در هفته آتی مرتفع می شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری کاشان گفت: در حال حاضر هیچ گونه خطر جدی از بابت بیماری آنفولانزا شهرستان کاشان را تهدید نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، عباسعلی قپانی پور در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی که با دستورکار بررسی وضعیت آنفلوآنزا و شیوع آن در سالن جلسات ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد اظهار داشت: با تمهیدات و اقدامات انجام گرفته، این بیماری در حال کنترل است و روند کاهشی را طی می کند.

وی رعایت اصول بهداشتی و به حداقل رساندن حضور در اماکن عمومی را از عوامل مهم در مهار این بیماری دانست و اظهار داشت: تعطیلی مدارس بر اثر آلودگی هوای در هفته گذشته، موجب استراحت دانش آموزان در منزل شد که به کنترل این بیماری و عدم از شیوع هر چه بیشتر آن تا حدودی قدری کمک کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری کاشان، به رؤسای ادارت توصیه کرد کارکنان درگیر با این بیماری را به استراحت در منزل ترغیب کنند و افزود: دستگاه های اجرایی آموزش های لازم در زمینه پیشگیری و کاهش سرایت بیماری های واگیر دار را به کارکنان خود ارائه کنند.

همچنین رضا رزاقی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز تب، گلودرد و سرفه را به عنوان علایم بالینی ابتلا به آنفلوآنزا در انسان برشمرد و تصریح کرد: شهروندان با بروز این علائم باید حتما به پزشک مراجعه کنند.

رزاقی با تاکید بر عدم خود درمانی افزود: خود درمانی و استفاده بی رویه دارو در افراد یکی از عوامل مقاومت به دارو است که می تواند مخاطرات تهدید کننده برای سلامت افراد و جامعه به همراه داشته باشد.

 

مشکل کمبود انسولین در  کاشان هفته آینده رفع می شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در ادامه این نشست و در پاسخ به علت کمبود انسولین در داروخانه ها گفت: با توجه به تعداد بیماران دیابتی در کاشان با پیگیری های به عمل آمده طی چند مرحله سهمیه شهرستان برای دارو انسولین افزایش پیدا کرده است و با اختصاص سهمه جدید در هفته آتی بخش زیادی از این مشکل مرتفع می شود.

محسن تقی زاده به اختصاص کامل سهمیه انسولین زنان باردار اشاره کرد و افزود: برای کنترل و نظارت بر توزیع انسولین، این داروی به صورت دوره ای به داروخانه های منتخب در سطح شهرستان اختصاص داده می شود.

تقی زاده  تصریح کرد: بیماران می‌توانند برای جلوگیری از سردرگمی از طریق تماس با شماره ۱۹۰ و یا مراجعه به سایت معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان http://fdo.kaums.ac.ir، آدرس داروخانه‌هایی را که انسولین عرضه می‌کنند، دریافت کنند.

جلسات شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان به صورت دو ماه یکبار و در صورت لزوم به صورت فوق العاده در محل ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و به ریاست فرماندار ویژه شهرستان کاشان برگزار می شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *