• شناسه خبر : 4228

۵۰ بیمار در کاشان به آنفلوآنزا مبتلا شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه فعالیت ویروس آنفلوآنزای فصلی تقریبا از اوایل آبان ماه در کاشان شروع شد، گفت: در حوزه این دانشگاه تاکنون 50 مورد قطعی آنفلوانزا و یک مورد فوت قطعی ناشی از بیماری گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، رضا رزاقی افزود: موارد آنفلوآنزا در کاشان از نوع  A  و B بوده است که موارد نوع A معمولاً از شدت بیشتری برخوردار است و بیشتر باعث همه گیری در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به آنفلوآنزا از خود درمانی پرهیز کنند، تاکید کرد: در صورت وجود علائم آنفلوآنزا شامل تب، گلو درد، سرفه و بدن درد به پزشک مراجعه و داروهای تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کنید.

 وی تصریح کرد: ضمن استراحت در منزل، از تماس با دیگران خودداری کنند و در صورتیکه پزشک دستور بستری شدن دادند به توصیه پزشک عمل نمایید.

رزاقی ادامه داد: بیماری آنفلوآنزا از راه تماس مستقیم همانند دست دادن، روبوسی به دیگران و تماس غیر مستقیم مانند تماس با ترشحات و وسایل آلوده بیمار و یا ورود ویروس از طریق هوا هنگام عطسه و سرفه به دیگران سرایت  می کند.

وی توصیه کرد: بیماران ضمن رعایت آداب سرفه، با دستمال جلوی دهان خود را بپوشانند و سپس دستمال را در سطل با دارای در بیندازند.

رزاقی خاطرنشان کرد: گروه هایی مانند افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، بیماران ریوی و قلبی، مبتلایان به سرطان که تحت درمان هستند، افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند، مبتلایان به بیماری های تضعیف کننده سیستم ایمنی، افرادی که نارسایی کبد و کلیه دارند و افرادی که دیابت دارند و دیابت خود را به خوبی کنترل نمیکنند، بیشتر در معرض ابتلا به آنفلوآنزای شدید هستند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *