حدود ۸۰ درصد مردم کاشان کمبود ویتامین D دارند

محسن تقی زاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم کاشان کمبود ویتامین D دارند، اظهار داشت: مادران باردار و کودکان دو قشری هستند که بیش از سایر اقشار دارای کمبود ویتامین D هستند.

وی با بیان اینکه به جز مکمل ها بهترین منابع غذایی برای تامین ویتامین D در بدن ماهی، روغن ماهی، کره و شیر است، ابراز داشت: از مهمترین نشانه های کمبود ویتامین D ناراحتی های استخوانی، درد مفاصل و در کودکان تغییر شکل استخوانها به صورت راشیتیسم است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان کاهش سیستم ایمنی بدن را یکی دیگر از علائم کمبود ویتامین D دانست و تصریح کرد: از جمله بیماری هایی که گفته می شود بر اثر کمبود این نوع ویتامین در انسان به وجود می آید، MS و دیابت نوع A است.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه تشخیص کمبود ویتامین D در بدن انجام آزمایش های تشخیصی طبی است، خاطرنشان کرد: علاوه بر تامین غذایی مورد نیاز بدن به مصرف مکمل های تامین ویتامین D نیز توصیه می شود البته چون مصرف غیرمتعارف آن بسیار برای بدن خطرناک است باید مصرف این مکمل ها حتما با مشورت و زیر نظر پزشک و متخصص این حوزه انجام شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *