• شناسه خبر : 6864

متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با اهل کاشانم:

حجم زیادی از اهداکنندگان پلاسما، کادر بهداشتی و درمان کاشان هستند

یک متخصص بیماری های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تاثیر پلاسما درمانی بر بیماران کرونایی و دعوت از بیماران بهبود یافته برای اهدای پلاسما گفت: در حال حاضر بخش عظیمی از اهداکنندگان پلاسما کادر بهداشتی و درمانی بیمارستان بهشتی بوده اند که بعد از ابتلا به کرونا و بهبودی، برای درمان دیگر بیماران بدحال کرونایی پلاسمای خود را اهدا کرده اند.  

مائده نجفی زاده در گفت و گو با خبرنگار با خبرنگار اهل کاشانم با اشاره به اینکه یکی از روشهایی که برای درمان بیماران کرونایی بسیار خوب جواب داده پلاسمادرمانی است، اظهار داشت: از افراد و همشهریانی که مبتلا به کرونا شده و بهبود یافته اند دعوت می کنیم برای اهدای پلاسمای خود به مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بخش زیادی از اهداکنندگان پلاسما اعضای کادر بهداشتی و درمانی و پزشکان بیمارستان شهید بهشتی کاشان بهبودیافته از کرونا بوده اند، ابراز داشت: البته چند بیمار نیز بستگان درجه یک آنها پلاسما اهدا کرده اند که باعث بهبودی آنها شده است.

این متخصص عفونی با اشاره به اینکه تقریبا تمام بیمارانی که به آنها پلاسما اهدا شده است بهبود یافته اند، تصریح کرد: در این بین فقط یکی از بیماران اتباع بود که بسیار دیر به بیمارستان مراجعه کرد به نحوی که به محض پذیرش زیر دستگاه رفت؛ این فرد با وجود دو بار اهدای پلاسما متاسفانه فوت کرد.

وی با اشاره به بهبودی کامل یک خانم 84 ساله مبتلا به کرونا با حال وخیم به روش پلاسما درمانی خاطرنشان کرد: برای درمان بیماران بدحال کرونایی احتیاج مبرم به اهدای پلاسمای بهبودیافتگان داریم که امیدواریم این امر به زودی محقق شود.

نجفی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در چند روز اخیر تاکید کرد: یکی از مهمترین کانونهای اصلی شیوع کرونا در این چند روز اخیر حضور همشهریان در مراسم هایی مثل عروسی و جشن تولد در فضای بسته بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.

وی با بیان اینکه اکیدا توصیه می کنیم شهروندان عزیز به خصوص افراد پرخطر از حضور در اینگونه مراسم ها جدا خودداری کنند، متذکر شد: افزایش شیوع کرونا ممکن است اعمال قرنطینه را به دنبال داشته باشد.
این متخصص عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه استفاده از ماسک باید در فضای سربسته و اماکنی که افراد تجمع دارند اجباری شود، افزود: یانک ها و فروشگاه های از جمله اماکنی است که با توجه به حضور گسترده مردم در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی یک مکان پرخطر برای شیوع کروناست.

نجفی زاده با اشاره به اینکه کرونا به هیچ عنوان تمام نشده بود که موج دوم آن بخواهد شروع شود، گفت: مسافرت یکی دیگر از عوامل اصلی شیوع کرونا در روزها و هفته های گذشته بوده است که متاسفانه برخی از بیماران بستری در بیمارستان بهشتی افرادی هستند که به مسافرت رفته و سپس بازگشته اند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *