تمهیدات و اقدامات مدیریت شهری کاشان در برابر کرونا

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کاشان گفت: شهرداری کاشان به واسطه مسئولیت‌های متنوع و متعدد در حوزه خدمت‌رسانی شهری، اقدامات و تمهیدات مختلفی را در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، حمیدرضا صادقی افزود: حمل و نقل عمومی، برون شهری، مکان‎های عمومی نظیر پارک‌ها و فضای سبز، میدان میوه و تره بار و محل عرضه محصولات و فرآورده‌های کشاورزی، تنظیف، امکان گردشگری، مناسبات اداری و…را از جمله زمینه‌های اجرای شهرداری کاشان  برای  اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه  ویروس کرونا عنوان کرد.

وی  از شست و ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت روزانه خبر داد و گفت: با توجه به حجم بالای جابجایی مسافر توسط این ناوگان، فرآیندهای بهداشتی و ضدعفونی سه نوبت در روز برای اتوبوس‌های شهری اجرا می‌شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کاشان نظافت و ضدعفونی ایستگاه‌های اتوبوس و نیز توزیع ماسک و دستکش بین ناوبران را به عنوان اقدام دیگر صورت گرفته توسط سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر یادآور شد.

صادقی همچنین به نظافت و ضدعفونی کردن مستمر اتوبوس‌های برون شهری پایانه مسافربری نیز اشاره و بیان کرد: البته همچنان نگرانی ما اتوبوس‌های بین شهری است که به قم و تهران رفت و آمد دارند که می‌توان با نقش‎آفرینی پلیس راهور، نسبت به ورود و خروج، کنترل و نظارت بیشتری داشت.

وی از صدور دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با حوزه مدیریت مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی نیز خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای تشدید نظارت‌های بهداشتی در میدان میوه و تره بار و بازارهای روز و شب اندیشیده شده که شهروندان بتوانند در بهداشت کامل و امنیت خاطر نسبت به خرید مایحتاج خود اقدام کنند.

صادقی، همچنین تعطیلی اماکن تاریخی تحت نظارت مدیریت شهری را یادآور شد و عنوان کرد: بر این اساس حمام تاریخی سلطان امیراحمد و خانه‌های تاریخی طباطبائی و عباسیان تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

وی، همچنین از تعطیلی مراکز تفریحی و ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خبر داد و گفت: تمامی برنامه‌های فرهنگی هنری، همایش‌های اجتماعی و مسابقات ورزشی نیز که مقرر بود در اسفندماه برگزار شود، با توجه به سلامت شهروندان، تا اطلاع بعدی به حالت تعلیق درآمده است.

صادقی، تغییر زمان نخستین جشنواره  منطقه‌ای موسیقی سنتی مهر را نیز متذکر شد و افزود: پیش از شرایط موجود، 25 تا 29 فروردین‌ماه زمان برگزاری این جشنواره تعیین شده بود که مانند سایر برنامه‌ها به حالت تعلیق درآمده و زمان اجرای آن متعاقبا اعلام می‌شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری، شست‌وشو و ضدعفونی پارک‌ها و البته مبلمان شهری و تجهیزات نظیر وسایل بازی،بدنسازی و نیمکت‌ها را خاطرنشان کرد و افزود:به دلیل استفاده خردسالان، کودکان و خانواده‌ها از پارک‌ها و بوستان‌ها، فرآیند بهداشتی و ضدعفونی برای این محل‌ها به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

صادقی، با یادآوری شست‌وشو و ضدعفونی کردن معابر اصلی مناطق علاوه بر برنامه تنظیف روزانه بیان کرد: این اقدام در برخی نواحی آغاز شده و به تدریج در نقاط مختلف شهر انجام می‌پذیرد.

وی با تأکید بر انجام اطلاع‌رسانی گسترده در سطح شهر نسبت به این ویروس گفت: مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری علاوه بر فضای مجازی، پیام‌ها و توصیه‌های بهداشتی مختلفی در قالب تبلیغات محیطی و اقلام ترویجی در نقاط مختلف شهر عرضه کرده است.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری، با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای مناسبات اداری عنوان کرد: علاوه بر انجام تمهیدات کافی برای خدمت‌رسانی صحیح به شهروندان مبتنی بر موازین بهداشتی، شرایط لازم برای حضور ایمن کارکنان شهرداری نظیر حذف موقت اثر انگشت در ورود و خروج با همکاری امور اداری مهیا شده است.

صادقی همکاری شهروندان برای عبور از این شرایط ویژه و خطیر را تعیین‌کننده دانست و گفت: هر میزان اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه بدون همکاری و رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم نمی‌تواند به معنای واقعی موثر باشد بنابراین شهروندان می‌توانند با عمل به توصیه‌ها و نکات ارائه شده از سوی متولیان امر، روند شکست کامل کرونا را تسریع بخشند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *