• شناسه خبر : 6058

ماسک های سوپاپ دار برای افراد مشکوک و بیماران مبتلا به کرونا مناسب نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ماسک های سوپاپ دار انتخاب مناسبی برای افراد مشکوک و بیماران مبتلا به کرونا نیست و استفاده از این ماسک ها موجب انتشار ویروس خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، رضا رزاقی با اشاره به شیوع کرونا در کشور و الزام رعایت بهداشت فردی و استفاده از وسایل حفاظت فردی تصریح کرد: استفاده از ماسک های سوپاپ دار برای بیماران و افراد مشکوک به کرونا می تواند طی عمل بازدم میکروارگانیسم ها را در هوا پخش کند.

رزاقی خاطرنشان کرد: ماسک مناسب و استاندارد برای افراد بیمار و مشکوک، ماسک بدون سوپاپ استاندارد و مورد تائید معاونت غذا و دارو یا ماسک جراحی است.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به ۱۷۶ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بنابر آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل به ۵۰۹ نفر رسیده است و در زمان حاضر ۴۶۳ نفر در بیمارستان شهید بهشتی و ۳۲ نفر در بیمارستان سیدالشهدا بستری هستند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *