• شناسه خبر : 1687

تئاتر تاریخ مردم کوچه و بازار فرانسه در قرن 18 در کاشان به روی صحنه می رود

تئاتر «تاریخ مردم کوچه و بازار فرانسه در قرن 18» به کارگردانی مهدی رضایی به مدت 14 شب در کاشان به روی صحنه می رود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، تئاتر تاریخ مردم کوچه و بازار فرانسه در قرن 18 به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی مهدی رضایی از شنبه 26 مرداد تا 8 شهریور به مدت 14 شب در تماشاخانه مدرسه سابق آیت الله سعیدی واقع در خیابان علوی اجرا خواهد شد.

رضا رادبخت، علیرضا دیمکار، بهداد مشایخی، حسین عباسپور و یاسمن نصیری به همراه بازیگران خردسال به نام های حسام الدین دیمکار، امیرحافظ رضایی و نیکا فاطمیه در این نمایش نقش آفرینی می کنند.

 

مهدی رضایی کارگردان تئاتر تاریخ مردم کوچه و بازار فرانسه در قرن 18 در نشست خبری و رونمایی از پوستر این نمایش اظهار داشت: در نمایش هایی که بر روی صحنه می برم دغدغه زمان و اتفاقات جامعه را دارم و از کنار رویدادهای اطرافم گذری عبور نمی کنم.

وی هدف اصلی نمایش را بیان بازخورد اعمال و رفتار انسان در تمامی ابعاد عنوان کرد و افزود: بر اساس آیات و روایات دینی و داستان ها و مثل های تاریخی معتقدیم پاداش و جزای هر رفتاری که داشته باشیم در همین دنیا اتفاق خواهد افتاد.

رضایی تصریح کرد: برای اخذ مجوز این نمایش بیش از 5 ماه دوندگی و تلاش کردم و برایم جای سوال بود نمایشنامه ای که از سوی وزارت ارشاد تایید و حتی کتاب آن چاپ شده است چگونه برای دریافت مجوز اجرای آن در کاشان با اعمال نظرهایی متفاوت با وزارتخانه باید روبرو شود.

رضایی با اشاره به تنگناهای پیشروی هنرمندان و محدودیت های اجرای نمایش در کاشان گفت: متاسفانه بیشتر هزینه های این نمایش را شخصی پرداخت کرده ام و حتی مجبور به فروش ماشین خود شده ام.

همچنین سعید خسروی از دانش آموختگان رشته تئاتر کاشان در این نشست گفت: متن نمایش تاریخ مردم کوچه و بازار فرانسه در قرن 18 جزو آثار برگزیده ملی و به نویسندگی پیام لاریان نمایشنویس مطرح کشوری است که به بیان معضلات اتفاقات جامعه می پردازد.

خسروی تصریح کرد: این نمایش بصورت جدی است و نگاه به مسائل روز جامعه دارد، که نیازمند معرفی و جذب مخاطب و احیا و گسترش چنین نمایش هایی در کاشان هستیم.

وی با اشاره به 4 ماه تمرین مستمر برای اجرای این نمایش اظهار داشت: مدت زمان تمرین های نمایش بیانگر زندگی کردن بازیگر با نقش خویش و اعتقاد به هدفشان است تا از انجام کارهای زودپزی با اندک تمرین و اجرا بر روی صحنه برای مخاطب پرهیز کنند

علیرضا دیمکار، مدیر تولید تئاتر تاریخ مردم کوچه و بازار فرانسه در قرن 18 گفت: محل اجرای نمایش متعلق به نمازخانه یک مدرسه بلااستفاده می باشد که تاکنون با هزینه 16 میلیون تومانی کارگردان این نمایش استاندارد سازی و مهیای اجرا شده است.

وی اظهار داشت: در صورت تعامل و همکاری آموزش و پرورش و شهرداری کاشان برای حفظ احیای این بنا می‌توانیم شاهد بهره برداری از نخستین سالن استاندارد نمایش های بلک باکس استان اصفهان در کاشان باشیم.

وی از ويژگي هاي تماشاخانه تئاتر تاریخ مردم کوچه و بازار فرانسه در قرن 18 به ارتفاع سقف، فضای استاندارد صحنه نمایش، اتاق گریم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بجای تخریب این بنا در بافت تاریخی و فرهنگی کاشان می‌توانیم به ترویج و معرفی هنرهای نمایشی و آیینی کاشان برای گردشگران بپردازیم.

در پایان این نشست خبری از پوستر «تاریخ مردم کوچه و بازار فرانسه در قرن هجده» رونمایی شد.


    یو پی اس
    (0) (0)

    یو پی اس

    آگوست 31, 2019

    ممنون

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *