مسئول کمیته حقوقی و رسیدگی به شکایات شورای انتخابات شهرستان کاشان:

بیشترین تخلفات انتخاباتی تبلیغات زودهنگام از سوی کاندیداها و طرفداران آنهاست

به گزارش کمیته روابط عمومی، اطلاع رسانی و تبلیغات شورای انتخابات شهرستان کاشان، مجید نادعلی با اشاره به اینکه هر اقدام پیشگیرانه برای کاهش تخلفات و جرائم انتخاباتی را دنبال می‌کنیم، اظهار داشت: در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی با هماهنگی مرجع قضایی اقدامات مقتضی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از جمله دیگر وظائف کمیته حقوقی و رسیدگی به شکایات شورای انتخابات شهرستان کاشان ارائه خدمات مشاوره حقوقی راجع به قوانین و مقررات انتخابات در موضوع انتخابات به مسئولین و عوامل اجرایی انتخابات است، ابراز داشت: کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی هم در صورتی که احتیاج به مشاوره حقوقی داشتند این کمیته برای ارائه هرگونه خدمات اعلام آمادگی می‌کند.

مسئول کمیته حقوقی و رسیدگی به شکایات شورای انتخابات شهرستان کاشان با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات انتخاباتی مربوط به تبلیغات زودهنگام از سوی کاندیداها، نامزدها و طرفداران آنهاست، تصریح کرد: هرگونه تبلیغات زودهنگام چه در فضای حقیقی و فضای کالبدی شهر و چه در فضای مجازی از طریق انتشار مطالب و پست در شبکه‌های اجتماعی و یا ایجاد گروه و کانال تا پیش از زمان مقرر برای تبلیغات انتخابات به کلی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه هرگونه تخلفات نامزدها و کاندیداها چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی به طور کامل رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده اقدامات قانونی نسبت به فعالیت‌های مغایر با قانون اجرا می‌شود.

نادعلی افزود: انتساب هرگونه توهین، نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع از سوی طرفداران نامزدها و کاندیداها انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی اکیدا ممنوع است و درصورت مشاهده مراتب در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *