رئیس بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی کاشان خبر داد؛

بخش براکی تراپی بیمارستان آیت الله یثربی کاشان راه اندازی شد

رئیس بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی کاشان از نصب و راه اندازی دستگاه براکی تراپی با هزینه ای بالغ بر 80 میلیارد ريال  در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، دکتر مصطفی سروی زاده با اشاره به ویژگی های دستگاه براکی تراپی بیان کرد: براکی تراپی یکی از دستگاه های مکمل رادیوتراپی است که برای درمان بیماری های سرطان مورداستفاده قرار می گیرد و بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی با هزینه ای بالغ بر 80میلیارد ريال این بخش را تجهیز و راه اندازی نموده است. 

وی گفت: دستگاه براکی تراپی این بیمارستان اولین دستگاه در استان اصفهان و استان های همجوار و دومین مرکزبراکی تراپی در نیمه جنوبی کشور است . 

رئیس بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی با بیان اینکه بیماران این منطقه مجبور بودند برای درمان به شهرهایی مانند تهران، مشهد و تبریزسفر بروند، خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماران به دلیل بعد مسافت متاسفانه از این خدمت محروم بودند و بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی با خرید این دستگاه و تجهیز بخش براکی تراپی توانست درصد بالایی از بیماران را درمان کند. 

دکتر سروی زاده ادامه داد: یکی از مجهزترین دستگاه براکی تراپی کشور در این مرکز درمانی قرار دارد و از کشور آلمان خریداری شده  و سورس کبالت رادیوتراپی آن پنج سال طول عمر داشته و نیاز به تعویض زود هنگام سورس و تامین منبع انرژی ندارد. 

وی با تاکید بر اینکه بخش براکی تراپی بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی بر اساس استاندارد بین المللی طراحی شده است، گفت: در بخش براکی تراپی، اتاق بستری، سی تی اسکن، اتاق عمل و هر آنچه یک بخش براکی نیازدارد در کنار هم پیش بینی شده است. 

رئیس بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی ادامه داد: دستگاه براکی برای درمان سرطان های، زنان، مری، پرستات، انتهای روده، پوست، زبان و پستان بکار می رود و تفاوت این دستگاه با دستگاه رادیوتراپی اکسترنال که در اکثر شهرها وجود دارد این است که بافت اطراف تومور آسیب نمی بیند و صرفاً محل مورد نظر تحت معالجه قرار می گیرد. 

دکتر سروی زاده خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه دردستگاه براکی تراپی ازماده رادیواکتیو استفاده می شود، تمام مجوزهای لازم از طرف سازمان انرزی اتمی اخذ شده است. 

وی یادآورشد: اکثر بیماران سرطانی به دلیل عدم توان مالی ومشکلات رفت و آمد از درمان خودداری می کردند و بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی کاشان با خرید دستگاه براکی این مشکل را مرتفع نموده و بیماران بدون پرداخت فرانشیز به صورت رایگان درمان می شوند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی با بیان اینکه این بیمارستان با نیت خیر خیرین ساخته شده است، افزود: بیماران خاص، دیالیز، رادیوتراپی، شیمی درمانی نیز در این بیمارستان به صورت رایگان درمان می شوند و خدماتی مانند ایاب و ذهاب و محل اقامت آنان نیز در طول درمان رایگان است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *